m2ts vs mkv bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

goldvinger

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 nov 2004
Berichten
2.120
Hallo,

Ik heb een playon hd mediaplayer aangeschaft.
Omdat ik een full HD led televisie heb ga ik natuurlijk voor de beste kwaliteits films.

Nu kom ik vaak mkv bestanden tegen maar ook m2ts bestanden.
Als ik google dan schijnt deze twee bestand soorten het beste beeld kwaliteit te geven.

Maar waar kan ik nu het beste uit kiezen?
mkv bestanden zijn soms kleiner in bestandsgrote dan m2ts.

Of heeft een mkv bestand dezelfde kwaliteit dan een m2ts bestand?

Voor welk bestandstype kan ik het beste voor gaan als het mij alleen om de film gaat die het beste beeld kwaliteit geeft?
 
Laatst bewerkt:
Beide types kunnen Full HD kwaliteit leveren en voor de AC Ryan maakt het niet uit want die lust ze allebei. Wel is het inderdaad zo dat m2ts (Blu-Ray) bestanden vaak groter zijn dan mkv (Matroska Video) bestanden. Om die reden heb ik zelf het liefst mkv bestanden.

Als ik een Blu-Ray film heb binnen gehaald converteer ik deze altijd zelf naar mkv omdat het flink in de ruimte kan schelen.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Bedankt voor je antwoord.
Is het niet zo dat je beeld kwaliteit dan achteruit gaat als je de bestanden converteert naar mkv bestanden.
Je maakt tenslotte toch de bestandsgrote een stuk kleiner. Gaat dat niet tenkoste van de kwaliteit?
 
Er is natuurlijk altijd kwaliteit verlies bij die conversie maar die is niet zodanig dat ik het verschil heb kunnen ontdekken. Beide versies zien er op m'n 40 inch Full HD tv hetzelfde uit.
 
Oke, dan ga ik toch maar voor mkv bestanden. Scheelt toch weer een hoop ruimte. En als je het verschil toch niet kan zien dan is de keus snel gemaakt:D
 
Het verschil in grootte is vaak niet alleen de film zelf. Ik download weleens volledige blu-ray rips van rond de 50GB. Met het conversieprogramma dat ik gebruik kan er dan voor kiezen om alleen de hoofdfilm te converteren en te kiezen welke gesproken taal en ondertitel ik daar bij wil hebben. Alle overbodige zaken zijn er dan dus uit en is het resulterende mkv bestand zo'n 11GB.
 
Dat is inderdaad een enorme winst. En mij gaat het toch alleen maar om de film.
Al die randzaken hoeft van mij niet.:D
 
Bij mij gaat het ook alleen om de film. Daarom heb ik dat als voorbeeld genomen :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan