muziekbibliotheek

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Wie weet een goed programma om mijn muziek-CD's te catalogiseren/ordenen/beheren.
VLC (de nieuwste versie) kan volgens mij niet (meer) rippen. In Windows Media Player zit wel een rip-functie, maar volgens mij geen goede bibliotheekfunctie.
 
Hoi guidovanh,

Dat lijkt een beetje op een soort verlanglijst voor de kerstman.:d

Je begint met een muziekbibliotheek.
Je zoek dus iets om een verzameling van muziek in kwijt te kunnen.
Nou dat staat bij mij altijd al gewoon in een map die ik de wat extra ordinaire naam Muziek heb gegeven.

En wil een goed programma dat kan catalogiseren/ordenen/beheren.
Dat vind ik van een heel klein media cataloging tool Cathy dat zij dat zonder nutteloze onzin funkties dat nou eens heel goed doet.

Dan wil je ook dat er een media player bij is, en daarbij moet er ook nog mee geript kunnen worden.
En dan is er nog ook een bepaalde verwachting voor wat een goede bibliotheekfunctie moet zijn, maar ja dat is dan wel iets geworden dat voor zich zelf moet gaan spreken.

Naja meschien weet ik wel iets wat je zou kunnen aanspreken.
MediaSource 5 Player/Organizer (Creative).
 
Bedankt voor je reactie.
Ik heb mijn verzoek misschien wel te impulsief geformuleerd.
Uiteindelijk wil ik wel al deze mogelijkheden (rippen, afspelen, catalogiseren), maar dat hoeft niet per sé in één programma te zitten.

Ik ga daarom ook eens kijken wat Cathy biedt.
 
Haha daar was nou net helemaal niks mis mee hoor ,dat is juist goed dat je zo veel mogelijk info geeft.:thumb::cool:

En ja wel hoor media source 5 kan dat ook allemaal wel en kan ook nog een iets met muziek branden en een beetje bestanden converteren.
Maar je zelf ook wel niemmand die echt met alles heel erg goed is, en wat media source 5 nou het beste kan is muziek afspelen, vooral als je alles digitaal heb.

Dat je het als eerste meteen met Cathy aan de gang wil gaan, dat vind ik echt tof van jou.:thumb:
Cathy is dus heel iets anders en het programma'tje is maar 59kb groot en is dan toch nog één van de betere tools die je hier voor waarschijnlijk ooit tegen zal komen.
Installeren is voor haar niet nodig na opstarten ga je naar de tapblad Catalog en sleep je gewoon een map met muziek daar naar toe.
Er komt dan vrij snel de naam van die daar te staan en alle muziek bestanden zijn dus in de catalogus van Cathy.
Daarna ga naar het zoeken en je tiept in wat je hebben en als je een muziek bestand heb gevonden die je wil beluisteren dat klik je met een rechter muisklik op het bestand weer op openen en de media player die met dat muziek bestand is gelinkt word opgestart.
Een optie waar ze vooral handig mee kan zijn is voor als je de bestanden die dubbel ergens op je schijf heb staan wil gaan zoeken.

Ik wens je er erg veel plezier mee.:thumb::)
 
Laat even weten of het programma voldeed en zo ja? Zet de vraag dan op 'opgelost' :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan