thuisnetwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

martinmack

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2008
Berichten
162
Beste,

Ik wil een thuisnetwerk maken, zodat ik vanaf mijn laptop ook kan printen. Maar de printer is aangelsoten op een XP PC, en ik heb zelf een windows 7 laptop.
Weet iemand welke handelingen ik precies moet doen? Want ik heb d eprinter al gedeeld maar ik zie hem nog niet op mn laptop....

Martin
 
Hallo Martin
Zorg ervoor dat de XP computer en de printer aanstaan.
Om de printer toe te voegen bij de laptop met windows7 doe je deze stappen.
Ga naar start > Apparaten en printers.
Klik daar bij Een printer toevoegen.
In het volgende scherm selecteer je Netwerkprinter, draadloze printer of Bluetooh printer toevoegen.
Windows zal een scherm weergeven met de beschikbare printers in het netwerk.
selecteer de printer > klik op volgende.
Vul een printernaam in en klik op volgende.
In het volgende scherm moet je dan een testpagina kunnen afdrukken als de printer toegevoegd is.
 
Bedankt voor uw bericht.
Als ik windows 7 laat zoeken naar beschikbare printers, vind hij er geen 1:(
Ik zie geen beschikbare printers, en alles staat wel aan....
Wat doe ik verkeert of ben ik vergeten?
 
Een printer in een netwerk opnemen kan het makkelijkste met behulp van een printserver. Deze heeft aan 1 kant een netwerk aansluiting en aan de andere kant een (usb) printer aansluiting. Kind kan de was doen! EN, je pc hoeft niet aan te blijven staan om toch van alle aangesloten pc's te kunnen printen.
 
Ik heb de site gekeken maar dat is niet de zelfde situatie als bij mij, want de printer zit bij mij niet aan de windows 7 computer maar aan de windows XP pc.
Maar de werkgroep namen waren al niet het zelfde...
Maar als ik op de XP een werkgroep heb aangemaakt, zie ik hem niet in mijn laptop, dat is al 1 ding wat heel raar is!! Hoe krijg ik de xp pc in mijn laptop te zien?
En een tweede ding wat heel raar is, is het volgende:

probleem 2.jpg
probleem 1.jpg
 
Ik heb gekeken,
maar ik kan geen werkgroep aanmaken....
Zie de bijlagen, hoe ontstaan die fouten?
 
Dat is de grote klucht van Microsoft. In windows7 home kun je geen werkgroep maken, als beide computers geen windows7 hebben. Als de printer aangesloten is aan je laptop met windows7 , dan zou je de printer wel kunnen delen met de desktop.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan