Draadloze verbinding delen via LAN

Status
Niet open voor verdere reacties.

Emonk

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2010
Berichten
6
Hallo allemaal,

Ik heb:

- een desktop met Windows XP, aangesloten (werkend) op het draadloze netwerk bij mij thuis. de pc heeft een LAN-aansluiting.
- een laptop, ook met XP, zonder werkende draadloze verbinding (de antennes zijn kapot), maar met LAN-aansluiting, inbelaansluiting en 1394-aansluiting.

Beide computers staan boven waar we internet niet kunnen bekabelen.

Nu wil ik op de laptop (die niet verplaatsbaar hoeft te zijn, dus aan de desktop vast mag zitten) internet hebben. Ik had bedacht dat ik dan de draadloze verbinding deelde over LAN, maar weet niet of dat mogelijk is.

Weten jullie hoe ik op mijn laptop internet kan krijgen via de desktop?

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Ja, misschien. Maar het is wel het idee dat het zonder extra kosten gaat lukken. Kabels heb ik genoeg liggen, dat is geen probleem.
 
Dus als ik het goed begrijp Internet -> router -> draadloze verbinding -> PC -> LAN -> Laptop

Ik heb het op een soortgelijke manier ook een keer voor elkaar gekregen. Als ik het mij nog goed herinner was het op deze manier:

Je zal op de PC van de draadloze verbinding een gedeelde verbinding moeten maken. Op beide de LAN verbinding van de laptop en van de PC een apart IP-adres vast in moeten stellen
Bijvoorbeeld: PC krijgt draadloos: 192.168.1.2
Dan kan je voor de LAN verbinding op de PC bijvoorbeeld 10.0.0.2 en voor de laptop 10.0.0.3

Ik weet niet zeker of het deze manier was, maar laat het even horen of het werkt.
 
Als ik het me goed herinner kun je een verbinding delen via
eigenschappen voor draadloze netwerkverbinding » geavanceerd?
maar daar staat bij mij geen fieldset om te delen. Bij de LAN-verbinding overigens wel. Hoe moet ik die draadloze verbinding dan delen?
 
Ik heb nu met regedit de internetverbinding gedeeld (met het artikel op http://support.microsoft.com/kb/315236). Ik heb de LAN-verbinding op de desktop in prioriteit lager gezet dan de wireless verbinding, op de desktop kan ik hierdoor nog gewoon op internet. De instellingen van LAN op de desktop zijn:
vast IP, 192.168.0.1, subnetmasker 255.255.255.0, standaard-gateway 192.168.1.254.
Op de laptop:
vast IP, 192.168.0.1, subnetmasker 255.255.255.0, standaard-gateway niet ingevuld

Op beide pc's heb ik een server draaien, die kan ik dan via het LAN-IP-adres bereiken. Pingaanvragen werken ook. Ik kan op de laptop echter nog niet buiten LAN komen; ik kom de draadloze netwerkverbinding waarschijnlijk dus niet op. Net alsof hij nog niet is gedeeld..?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan