corrupte foto's herstellen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

AndreazZz

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
18 okt 2009
Berichten
3.553
Hallo,
Ik ben in de herfstvakantie op vakantie geweest met mijn fz18, maar die bleek aan het einde maar de helft van de foto's te hebben opgeslagen, ook de foto's die ik via de terugkijkknop nog heb gezien. Omdat deze vakantie was wegens een jubileum van mijn ouders, wilde ik er een fotoalbum van maken. Maar juist een aantal leuke foto's zijn weg. Ik heb al een aantal uren besteed met het zoeken naar een goed recovery programma. Een aantal foto's heb ik ook al terug kunnen halen met programma's als Recuva en Remo Recover. Alleen het gros van de foto's blijft corrupt, d.w.z. als ik ze probeer te openen krijg ik meldingen als "bestandstype niet ondersteund" e.d. Maar als ik bij eigenschappen kijk, is het bestandstype JPG. Heeft iemand nog enig idee hoe ik die kan herstellen? Ik wilde eigenlijk in deze vakantie al het album maken, maar ik denk dat dat niet meer gaat lukken.

Alvast heel erg bedankt!
 
De corrupte bestanden zijn deels overschreven.
Die zijn niet meer te herstellen. Helaas.
Oorzaak is meestal de camera te vroeg uitzetten/geen tijd gunnen de foto's op te slaan na de klik. In het ergste geval een defect van de gebruikte opslagmedia.
 
Nee, de camera was iets mee kapot. Gaven ze bij reparatiebedrijf ook al aan. Maar dat is dan flink *****.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan