VPN werkt niet goed vanaf buiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

timo17

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2009
Berichten
375
Beste,

Ik ben bezig om een VPN verbinding op te zetten, maar dit wil niet helemaal lukken.

Ik heb het volgende gedaan:

-Een XP Prof. SP3 machine geconfigureerd als VPN Server. Encryptie verplicht en een vaste ip range.
-Op de Router (Linksys E2000) VPN toegestaan en de poort 1723 opengezet en doorgestuurd naar desbetreffende computer.
-Op de Win7 ultimate X64 ingesteld als VPN client. Methode is PPTP.

Ik kan met de VPN server verbinding maken, netwerkdrives openen en remote desktop gebruiken, via het publieke ip mits ik in het netwerk zit waar zich ook de vpn server in bevindt. Probeer ik van een ander netwerk de VPN verbinding te maken dat lukt het niet en krijg ik volgende error:

Fout 807: De netwerkverbinding tussen uw computer en de VPN-server is onderbroken. Dit kan worden veroorzaakt door een probleem in de VPN-verzending en is meestal het resultaat van de latentie van internet of gewoon uw VPN-server heeft capaciteit bereikt. Probeer opnieuw verbinding met de VPN-server. Als dit probleem zich blijft voordoen, contact op met de beheerder van de VPN- en analyseren van de kwaliteit van de netwerkverbinding.

Iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen?

m.v.g.
Timo
 
Wanneer lukt het nou wel en wanneer niet?
 
Ik heb het even grafische uitgebeeld. De groene pijl lukt wel, de rooie pijl niet.

2-1-2012 15-29-42.jpg

m.v.g.
Timo
 
Laatst bewerkt:
Het werkt. Ik had zover alles goed gedaan, maar Comodo internet security hield wat tegen en gaf daar geen bericht van. Ik heb het nu opgelost door comodo meldingen te laten geven en heb de applicatie toegang gegeven.

Ik heb wel nog het vreemde verschijnsel dat als ik met de VPN verbind of de verbinding verbreek kort het internet wegvalt.

Iemand hier een verklaring voor?


m.v.g.
Timo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan