Trage download snelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

datzegik

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2009
Berichten
42
Beste helpers,

ik zit met een probleem wat toch wel vrij irritant is. Mijn download snelheid die uit snelheid tests komt, komt totaal niet overeen met de snelheid die daadwerkelijk behaald wordt.

Volgens speedtest.nl zou ik 4.90 mbps moeten halen
en de upc test op hun site zegt zelfs 6.05 mbps

Wanneer een download wordt gestart (eweka server via Grabit) begint hij vaak rond de 13 � 1400 KB/s. Binnen enkele seconde daarna daalt de snelheid vrij snel en blijft hij tussen de 600 en 700 KB/s hangen, met af en toe een uitschieter naar de 8 a 900.

Mijn provider is tele2. Ik ben bekend met het feit dat mn snelheid omlaag gaat wanneer er ook tv wordt gekeken aangezien dit over hetzelfde kastje gaat, maar dit probleem doet zich ook voor wanneer alles uitstaat.

Tevens is mijn pc direct op de router aangesloten.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen!

alvast bedankt!
 
speedtest.nl geeft alleen de download snelheid weer die te behalen valt, echter ligt dit niet alleen aan je verbinding. Het gaat er ook om hoe snel je de bestanden vanaf een server kunt downloaden, (seeders/leechers) zijn ook erg belangrijk. De werkelijke download snelheid ligt altijd lager als de snelheid die speedtest.nl weergeeft.
 
maar is dit verschil niet een beetje erg groot? in vergelijking tot wat ik op papier zou moeten kunnen halen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan