DVD omzetten naar avi - krijg een fout! AutoGK of handbrake

Status
Niet open voor verdere reacties.

Baljuin

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2008
Berichten
50
Beste mensen,

Ik heb gisteren een Sharp Aquos 32LE600E gekocht. Die tv bevat een ingebouwde mediaspeler met usb poort om een Harde schijf aan te koppelen.
De player kan oa mp4, avi en vob.

Nu wil ik oa The Sopranos (legale dvd!) op omzetten en op hardeschijf zetten, zodat ik de dvd's op zolder kan leggen. Met Handbrake lukte het me om het in mp4 formaat te zetten, maar nu krijg ik van die strepen (interlace??) bij beweging in beeld en loopt het geluid niet synchroon. Als iemand me daarbij kan helpen, graag!


Ik ben daarna bezig geweest met Auto Gordian Knot. De afleveringen met Xvid coderen gaat goed, maar die ondersteunt mijn TV niet. Dus probeer ik het met DivX, maar dan krijg ik de fout: the source image format is not acceptable

Kan iemand me helpen? Ik wil gewoon de afleveringen met ondertiteling zonder al te veel kwaliteitsverlies op mijn hardeschijf zetten.
 
probeer het eens met Freemake video converter
 
@Terrarabo Nee, Dat heb ik al geprobeerd... die ziet ie niet eens, helaas.

@Windowsfaq Wat is dat? Die link werkt overigens niet.

@tim687 Jouw programma werkt. In ieder geval. Ik kan de bestanden afspelen. Ik zet ze om naar mp4. Het enige wat me nog stoort, is de framerate. Tenminste, dat denk ik. Want het lijkt wel of sommige stukken van de beelden het tempo niet helemaal kunnen bijhouden. Het komt een beetje schokkerig over. Dat heb ik bijvoorbeeld niet bij een andere film op de hardeschijf en ook de Vob files van the sopranos doen het verder goed.

Oja! Het lijkt ook wel of het beeld iets donkerder is bij het omzetten met Freemake... Maar dat kan ik volgens mij niet veranderen. Het gebruiksgemak vind ik wel erg goed!
 
Laatst bewerkt:
Wat ik me nog afvraag is het volgende.

Als ik de dvd die ik wil omzetten bekijk in VLC player zie ik dat die interlaced is. Maar als ik diezelfde vob op de TV via HDD kijk is het allemaal vloeiend en goed. Hoe kan dat?

Nou heb ik de dvd inmiddels wel de-interlaced kunnen omzetten, maar toch vind ik de kwaliteit erg achteruit gaan bij zowel Handbrake als bij Framemake. En ik wil eigenlijk geen kwaliteitsverlies. Iemand die me kan helpen?

Is er anders een betaalbare mediaplayer die iso's als DVD kan afspelen of zo?
 
Die zijn er zat, ik heb zelf een ACRYAN waar ik dik tevreden mee ben en speelt alles af !!
 
Beetje late reactie sorry... Maar welke ACRyan heb je? De mini 2?

In ieder geval... Ik ben er nu over uit dat de mediaplayer van mijn tv niks is. Hij leest ook geen ondertitels in mkv bestanden... Teveel gedoe voor een beetje relaxed tv kijken. Ik open een nieuw topic in het forum Mediaplayers met mijn volgende vraag :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan