foto bewerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

annemarie747

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2010
Berichten
141
Weet iemand hoe ik

1. een foto die te ver af is genomen, het onderwerp waar het omgaat dichterbij kan halen en duidelijker/scherper maken.

2. Kun je ook op de pc rode ogen op een foto verwijderen.

3. hoe kun je iets/iemand van de achtergrond verwijderen en dan de achtergrond gelijk maken aan de rest?

bedanktt!
 
foto's staan op pc met nero, maar ik heb/ken niet echt een programma voor dit soort dingen.

vandaar de vraag.
Normaal ga ik bv naar de hema en moet daar alle rode ogen verwijderen. Vroeg me af of ik dat ook van te voren kan doen en een foto een persoon vanaf halen.
 
1) is erg moeilijk, hoeveel je ook naar CSI kijkt e.d. kun je niet meer dan ongeveer 5% corrigeren
2) Bijna alle pakketten ondersteunen deze optie
3) Dit kan met een aantal programma's, de bekendste is photoshop. Het proces is echter niet altijd eenvoudig en vraagt geduld en wat oefening
 
Voor dit soort beelbewerkings verzoekjes heb ik een site gemaakt: *knip*Stuur de foto maar op en ik zal kijken hoeveel tijd er in zit
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Photoshop:Je verkapte link weggehaald.Dit is niet zomaar toegestaan op Helpmij.
Tenzij u aangeeft waar onze penningmeester de rekening naar kan sturen.
 
Verwijderen

Ik heb een vraag die daar misschien op aan sluit. mijn computer is gecrost en had een programmetje om teks of een onderdeel verwijderen Bijv, een hoogspanningsmast deze kon ik selecteren en en zo werd hij verwijderd het kon rechthoekig en in in vrije vorm, wie kan mij vertellen welk programma was.
johan1276
 
1. een foto die te ver af is genomen, het onderwerp waar het omgaat dichterbij kan halen en duidelijker/scherper maken.

Allereerst moet je de foto vergroten met Irfanview, dit bekende gratis programma past interpolatie toe bij het vergroten. Hierdoor is de vergroting precies de zelfde en niet brokkelig bij rechte lijnen. Dan haal je de gedeelten die je niet hebben wilt weg. Verscherpen zit ook bij de opties. Gedoseerd verscherpen weet ik niet. Picasa is een ander gratis programma waarmee je het één en ander kunt. de kleur en helderheid automatisch aanpassen vindt ik een hele goeie.

2. Kun je ook op de pc rode ogen op een foto verwijderen.

Juist op de PC. Ik denk redelijk goed met Picasa.

3. hoe kun je iets/iemand van de achtergrond verwijderen en dan de achtergrond gelijk maken aan de rest?

In Photoshop kan je tegenwoordig meerdere foto's nemen en dan de niet overeenkomende elementen weg laten halen, het resultaat is bijvoorbeeld een foto van een plein zonder mensen erop. Dit even terzijde. - Als er al iets ongewenst op de foto staat dan kan je dat misschien weg klonen. Gebruik hiervoor het kloongereedschap. Je zet de muiscursor op een plaats waarmee je wilt verven en dan op de plek die je wilt wissen. Al slepend met de muis komt het beeld van de eerder aangeklikte plaats nu op deze plek te staan. Klonen vanaf een andere, mogelijkerwijs iets gedraaide of anderszins aangepaste, foto is vaak ook mogelijk. Door meerdere kloon acties krijg je vanzelf een geloofwaardig resultaat dat alleen van heel erg dichtbij nog door de mand valt. Photoshop kloont het beste want daar zie je in de cursor wat je kloont maar zowat ieder programma kan het. Succes
 
Bedankt voor je reactie, maar ik hen PSP X2, maar dat progje had ik gevonden, als ik een foto had dan selecteer het onder werp , en dan save en er kwam een soort stipjes en het was weg en je zag er bijna niets meet van, en zo kon je ook bomen of personen en tekst verwijderen, het was een ideaal progje om de foto of afbeelding te veranderen.
johan 1276
 
Daar ben ik dan ook benieuwd naar johan1276. Ik help vannacht even mee met zoeken. Zit de naam ervan nog in de lijst van jou downloads van de browser, Extra > Downloads bij Firefox, of is de Internet pagina te zien bij Geschiedenis?

Vergat ik haast nog om te schrijven dat als je met het kloon-gereedschap wilt tekenen je daar altijd een andere foto voor kunt gebruiken als je van twee foto's eventjes één maakt.
 
Ik had ook gekeken in mijn geschiedenis ik werk met Chrome, maar deze is ook opnieuw geïnstalleerd en mijn Backup op mijn externe schijf was op 25-12-2011, en deze software heb ik daarna gedownload, maar ik denk dat ik dat via Wintips heb binnen gehaald, maar ik zoek verder, tot zover bedankt
johan1276
 
Ik heb iets gevonden wat automatisch iets weg laat zijn, het programma Resynthesizer. Dat werkt als plug-in bij het bekende open source bewerkingsprogramma Gimp. Het is gratis. Hier is de link en een Youtube video waarin het met verschillende voorbeelden wordt uitgelegd. De eerste voorbeelden zijn trouwens simpel. Kijk bij 2:45 waar de letters "hollywood" verdwijnen.

http://www.youtube.com/watch?v=hw0qqsnKflo

http://www.logarithmic.net/pfh/resynthesizer

Goed advies johan1276 :thumb:
 
Ik kan niet anders zeggen dan dat de vriendjes en vriendinnetjes daarmee weer weg zijn. Het is alleen wel software waarvoor je betalen moet en het tarief per foto is onbekend (dus minimaal 20 dollar voor één foto). Hier zijn trouwens nog de links:

http://www.theinpaint.com/inpaint-how-to-remove-unwanted-people-from-photo.html
en
http://www.theinpaint.com Klik op de afbeelding van het ex-vriendje voor de promo-video.

Gimp is een heel pakket dat je moet installeren. Kan je zelf een gereedschap selecteren en groter en kleiner maken, dan is het voorwerp verwijderen met een eigen kloonactie meestal sneller opgelost. Klonen kan met haast ieder bewerkingsprogramma. Denk er wél aan dat mensen later met een beschuldigende vinger naar je kunnen wijzen alsof je de kluit hebt belazerd. Het moet met instemming indien nodig of kan alleen wanneer dat politiek correct is. Je kunt ook kritiek krijgen omdat je minder mooie foto's maakt dan je doet voorkomen. Een voorbeeld is de kritiek op de lichamelijk verbeterde fotomodellen die je overal in reclames ziet. Alle sproetjes en vlekjes zijn weg maar het wantrouwen neemt toe.
 
Ja had filmpje gezien en had Glimp al geïnstalleerd, maar met het filmpje weet ik nu hoe ik dat moet doen, maar die andere werkt ook goed.
johan1276
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan