Homecinema set op mediaplayer

Status
Niet open voor verdere reacties.

PCBadBoy

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2008
Berichten
191
Hoe dan?

sorry hmdi moet: hdmi wezen haha!

4lq98h.jpg


Ik heb een asus full hd media player
Sony dav dz230 home cinema set (alleen scart aansluiting)
Philips 40pfl6606h
KPN tv ontvanger (kan ik niks mee denk voor geluid)???

Ik wil dus me geluid op de home cinema set krijgen als ik films stream naar de tv.
Heb gehoord dat het niet mogelijk is omdat het een verouderde cinema set is,
maar als ik de scart aansluiting rechtstreeks vanaf tv naar de cinemaset doe hoor ik niks.

is er enige manier om toch geluid uit de cinema set te krijgen ipv van de tv?
want als ik gewoon tv kijk via kpn ontvanger waar de cinemaset op aangesloten zit met scart heb ik wel geluid..
 
Eerste gedachte: heeft jouw home cinema de mode "tv-sound" o.i.d? Zo nee, heeft hij aux, in de vorm van een 3,5mm jack of in de vorm van 2 tulp aansluitingen en heeft de mediaspeler eenzelfde soort aansluiting?
 
Eerste gedachte: heeft jouw home cinema de mode "tv-sound" o.i.d? Zo nee, heeft hij aux, in de vorm van een 3,5mm jack of in de vorm van 2 tulp aansluitingen en heeft de mediaspeler eenzelfde soort aansluiting?
Aan de achterkant alleen maar scart aansluiting en een aansluiting voor antenne voor fm, dus gaat niet werken denk? Ik heb de scart al rechtstreeks vanaf tv naar cinema set gedaan maar hoorde ik ook niks.
 
Wat voor tv heb je? Heeft 'ie meerdere scart-aansluitingen? Zo ja, probeer de kabel dan eens in een andere aansluiting te steken, de home cinema op tv-sound te zetten, en dan een film af te spelen.
 
Volgens de Sony site zit er aan de voorkant een audio-in poort op dat ding. Dan heb je dus deze kabel nodig van Asus naar de Sony:
m1eyuk2wk83l_3.jpg


Maar het is me niet duidelijk of je dan geluid uit alle speakers hebt of alleen uit de front luidsprekers. De Sony manual: http://pdf.crse.com/manuals/3095059421.pdf (pagina 23)
 
Als u het geluid van een tv of het stereogeluid van een 2-kanaalsbron wilt weergeven via de 6 luidsprekers, kiest u het geluidsveld "Dolby Pro Logic", "Dolby Pro Logic II MOVIE" of "Dolby Pro Logic II MUSIC" (pagina 28).
 
Het is gelukt, scart aansluiting met audiokabels rechtstreeks naar de mediaplayer, perfect * closed *
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan