video 8

Status
Niet open voor verdere reacties.

bertus58

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2011
Berichten
9
Beste lezers,
Ik heb een vraag nl. het volgende.
ik bezit een sony video camera waar een video 8 bandje in gaat,nu met een dvd brander dacht ik dat het handig zou zijn om de bandjes over te zetten naar dvd dus,ik heb hierwindows movie maker voor gebruikt.
doch wanneer de film op de dvd staat is de kwaliteit zo slecht dat het niet om aan te zien is.
Is hier iets aan te doen doe ik iets verkeerd moet ik andere programma gebruikennof moet ik gewoon alles op een bandje laten staan
al vast bedankt voor jullie oplossingen
Bert
 
Als je DVD op een platte TV afspeelt, zal het resultaat altijd worden opgeblazen (vergroot). Een DVD heeft nl 720 x576 pixels, een platte TV vaak 1920x 1080. Het gevolg is dat DVD's daarop altijd onscherp worden afgespeeld.

Je kunt dit wat beter krijgen door de DVD af te spelen via een speler die kan 'Upscalen' en via HDMI op een platte TV wordt aangesloten.

Als je nog een ouderwetse beeldbuis TV hebt, gaat dit verhaal niet op, hierop zou de DVD het gewoon goed moeten doen.

Los van dit alles kun je nog checken of je in de software alles zo goed mogelijk hebt ingesteld: heb je inderdaad een digitaal bestand van 720x576 pixels gemaakt, en gekozen voor hoge kwaliteits-instellingen?

Ik zou de bandjes wel digitaliseren, analoge tape wordt steeds slechter en vergaat op den duur.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan