traagheid eerste internetverbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

amdonk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 jan 2012
Berichten
2
hallo,
ik heb een ssd kaart in mijn pc gezet en windows 7 opnieuw geinstalleerd. Alles werkt heel snel, het valt mij alleen tegen dat na een snelle opstart het toch wel enige tijd duurt voordat de pc verbinding legt met het internet. ik heb het internet via mijn stroomnetwerk met kabel aangesloten. ik heb mijn pc al een vast ip adres gegeven en de snelheid al vastgezet op 100 mb full duplex. Zijn er nog andere mogelijkheden of moet ik het gewoon accepteren (ong anderhalf minuut wachten)
 
Als je de verbinding met een directe kabel maakt. Is het dan sneller of is het dan ongeveer hetzelfde?
Als het dan sneller is, dan lijkt het er op dat de verbinding via het stroomnetwerk langer tijd nodig heeft om te initialiseren.

Wat je kan proberen is beide powerplugs eens uit het stopcontact te halen en dan opnieuw erin te doen. Dan resetten ze meestal. Kan je dan nog eens kijken of het beter gaat.
 
Bedankt voor de suggestie, een directe lijn naar de router is lastig, omdat de afstand wat groot is. ik heb de powerplugs gereset, maar het maakt geen verschil. wat mij wel opviel is dat er ongeveer na 1 minuut een programma automatisch browsergeschiedenis verwijderen gaat lopen, als dit klaar is, wordt ook snel de verbinding met het internet gemaakt. Als de computer eenmaal verbinding heeft dan werkt het prima, ik zie op een programmaatje van cockpit dat de snelheid dan ook 100 mbit/s is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan