Opstarten heel traag - alle programma's werken ook traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

lobivia

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2011
Berichten
5
Normaal start windows 7 op binnen de 30 seconden, maar nu blijft het opstarten 6 minuten hangen tijdens het opstarten bij het scherm "Windows starten", waarna de computer toch doorstart. Alle programma's (Word..., maar ook Verkenner enz.) werken nog, maar ook veel te traag. Wat is er aan de hand, en wat te doen?
 
Lijkt erop dat je een probleem hebt met een virus.

1. Eerst goed even je pc doorscannen
2. Misschien is het een hardware probleem kijk even of je computer fans allemaal draaien(of controleer de temperatuur van de computer
3. Probeer eens in veilige modus op te starten

Suc6
 
Dank voor je tips.
Ik werk met Microsoft Essentials als scanner; nog eens volledig gescand en hij vind niets. Ook Spybot geïnstalleerd en laten draaien en hij vindt geen enkele bedreiging.
De vans draaien.
Ik heb nu ook eens opgestart in veilige modus en gekozen voor opstartherstel en als antwoord krijg ik: geen problemen gevonden. Ik heb ook systeemherstel gedaan naar begin januari, dus vooraleer het probleem zich voordeed, maar helpt ook niet.
Dus voorlopig nog geen succes. Zondag ging alles nog goed. Geen programma's gedownload. En maandag start hij tergend traag, en lopen alle programma's correct maar extreem traag.
 
je kunt ook je pc opnieuw installeren dit probleem had ik dus met win vista en ik heb het geïnstalleerd naar win 7 maar toen was het ook afgelopen met zo traag op te starten
p.s maak wel een back-up van de belangrijke bestanden want je moet je schijf wel helemaal leeg hebben of je pc terug zetten in fabriek's instellingen
p.s opgelet deze optie wil niet altijd werken!
 
Heb nu eerst een backup gedaan en dan teruggezet in de fabrieksinstellingen. Het helpt ook niet.
Wellicht dus een hardwareprobleem (?).
 
Probleem pas nu opgelost: de computer is hersteld door de fabriek (Medion), eerst via een nieuw moederbord (wat niet hielp) en een tweede maal via een nieuwe harde schijf, en nu werkt de computer wel weer goed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan