DVD+RW onleesbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmuppet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Berichten
2.273
Wegens gebrek aan een mediaspeler, brand ik regelmatig gedownloadde films op een DVDRW schijfje om ze te kunnen bekijken op mijn TV. Doorgaans geen enkel probleem.
Ik gebruik altijd dezelfde DVD+RW schijfjes van Philips, die je koopt in een doosje van 5 stuks in jewelcase.

Na die schijfjes een keer of 10-15 opnieuw gebrand te hebben, sneuvelt de ene na de andere. Ze gaan dan haperen, slaan over en/of zijn helemaal niet meer leesbaar.
Formatteren (vooropgesteld dat het schijfje überhaupt nog leesbaar is) lost het vaak ook niet op, en het schijfje eindigt dan in de prullenbak.
Dit probleem wordt absoluut niet veroorzaakt doordat de indeling of het format voor de DVD niet goed is, want op een nieuw schijfje werkt het gewoon wél.

Hoe kan dat? Wat gaat er fout? Die schijfjes zouden toch langer bruikbaar moeten zijn…
 
Ik doe het op dezelfde manier als jij, ik herschrijf de dvd'tjes ook keer op keer.
Ik denk dat ik ze al enkele honderden keren opnieuw heb beschreven, zonder problemen.
Ik gebruik alleen geen Philips maar andere merken, volgens mij zijn het de merken Platinum en Imation die ik gebruik.
Ik brand ze altijd op 4-speed omdat ik in het verleden wel eens problemen had als ik ze op een hogere snelheid brandde.
Heb je ze ook al in een andere DVD speler geprobeerd af te spelen ?

Misschien moet eens een ander merk proberen.

Groeten Marcel
 
Ja en Nee.
Al jaren (jaar of 8) DVD schijven in gebruik, maar op een gegeven moment zijn ze 'dood'.
Doen ze het niet meer, opname dan.
Waarom, 'god knows best'.
Ja, inderdaad bijzonder irritant, maar so be it.
Hoe zei MediaMarkt dat ook weer: "kopen, kopen koopavond" of zo.
Wacht eens even, is het niet vrijdag de 13e?
 
Hmm... dat compatibiliteitsprobleem geloof ik niet zo in, omdat ik de schijfjes altijd brand met dezelfde pc('s), en ze ook op slechts één DVD-speler afspeel.
Misschien dat de DVD speler óók een probleem heeft, want die is al niet heel nieuw meer, maar toch...

Gekke is ook dat het met nieuwe schijfjes geen probleem is, maar dat die schijfjes na een aantal keer beschrijven er binnen korte tijd één voor één mee stoppen, en ze zijn dan ook op een pc niet meer te lezen.

Branden gebeurt met NERO 9. Geen Nero Exporess ofzo, maar burning ROM, want dat weet ik tenminste wat er gebeurd.
Nieuwe DVD als video DVD, alle bestandjes keurig in de VIDEO_TS map, booktype/bit setting (DVD+RW) en gaan automatisch goed, maar vragen om bevestiging.

Misschien toch maar eens verbatim of imation proberen dan...
 
Ik kom nu thuis tot de ontdekking dat ik toch ook veel Philps RW+DVD's in gebruik heb.
Bij mij blijven ze het tot nu toe nog steeds goed doen.
Misschien heb je toevallig een boel DVD's uit een slechte batch gekocht, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.
En toch het advies om ze eens in een andere DVD speler te proberen.

Ik begrijp uit je verhaal dat Nero ze wel gewoon brand of krijg je bij het branden al foutmeldingen ?
Als dat niet zo is dan zou ik toch sterk denken aan je DVD speler maar dat is makkelijk uit te sluiten denk ik.

Groeten Marcel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan