Media server door WMP12 in Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

ldries46

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
Berichten
446
Ik probeer Windows 7 te gebruiken als mediaserver. Als ik op de TV de betreffende server oproep dan krijg ik wel de filmfragmenten die door windows zelf worden meegeleverd te zien maar niet de films die ik in de mediabibliotheek heb gezet en daar vlgs de computer ook inderdaad staan. Het betreffen hier allemaal wmv files waarvan ik heb gechecked dat ze door WMP12 afgespeeld kunnen worden. Kennelijk doe ik iets fout maar wat.
 
Hoi,
probeer eens of ze wél afspelen door in de map, waar ze staan, door rechts te klikken op een bestand en kiezen voor afspelen met...
Als dat ook niet lukt dan kan ik je wss wel verder helpen.
 
Laatst bewerkt:
Met Openen Met vasnuit de verkenner kan ik deze files gewoon afspelen op de computer. De Media Player wordt dan geopend.
Het probleem begint wanneer ik via de TV mijn media bibliotheek probeer te benaderen, op de computer afspelen vanuit de
mediabibliotheek gaat wel
Kennelijk is er dan iets niet goed met mijn instellingen, maar ik kan nergens iets vinden hoe ik dat dan moet oplossen.
 
Ik bedoelde eigenlijk met openen met.... de TV en niet de mediaspeler.
Kijk eens bij deze link #2, dat is ong. hetzelfde als WMP12
http://www.helpmij.nl/forum/showthr...eamen-van-pc-via-de-router-naar-tv-via-WMP-11
Zal straks even wat screenshots maken van de juiste instellingen.
Zorg iig dat de service WMP Network Sharing Service het opstarttype automatisch heeft.
1-Services.jpg
2-Netwerkcentrum.jpg
3-DeelOpties-1.jpg
4-GeavanceerdeInstell.Delen.jpg
5-OptiesMediastreaming.jpg
N.B. Het feit dat de WMV-bestanden door de mediaspeler kunnen worden afgespeeld is geen garantie dat je TV dit ook kan.
Bij mij kunnen sommige bestanden ook niet door de TV afgespeeld worden.
Ik zou eens even in de handleiding v.d. TV kijken welke formaten door je TV worden ondersteund.
Update: Bij mij speelt hij sommige WMV-files ook niet af (gelukkig heb ik er daar niet veel van) maar wel de mpeg, mpg en xvid.
 
Laatst bewerkt:
Ik vermoed dat ik nu een probleem gelokaliseerd heb. Zoals te zien is in is er met name op de knop niets aangegeven. Ook daar kan ik niets van vinden hoe ik dat moet veranderen
 

Bijlagen

  • Opties.jpg
    Opties.jpg
    44,9 KB · Weergaven: 194
Je moet een naam invullen van het apparaat b.v. TV, zoals in het sreenshot van mij. Dan kom je vanzelf in de andere opties terecht.
De deelopties moeten ook juist ingevuld zijn. Zoals je kunt zien in mijn screenshot heb ik de laagste versleuteling gebruikt, dat moet je even uitproberen en geen wachtwoord ingesteld voor delen.
 
Laatst bewerkt:
Beste Mik,

Zoals je kunt zien, staat er op de knop bij apperaten weergeven niets ingevuld. Het gevolg daarvan is dat de knop OK niet actief is. Dat betekend dat ik niets blijvends kan invullen. Kennelijk slaat dat ook op de onderliggende opties. Ik heb geen idee wat je moet doen om zoals bij jouw er een tekst op of onder die knop te krijgen. Volgens alkles wat ik geprobeerd heb is streaming wel actief. Ik kan ook dingen als de voorbeeld filmpjes uit Public/public video's netjes afspelen maar de rest uit mijn mediabibliotheek niet
 
Heb je in WMP in de werkbalk>streamen de optie "Apparaten automatisch toestaan mijn media af te spelen" aangevinkt?
Gebruik anders eens de Help van WMP en vul in het zoekvak "streamen" in, dan krijg je een uitgebreide handleiding over hoe te handelen.
 
Laatst bewerkt:
De Help heb ik al geregeld geraadpleegd. Daar wordt je niet veel wijzer van. Ik ben niet onbekend met het gebruik van computers, maar soms loop je tegen problemen aan die je niet goed kan terugvinden in de help.
Ik stel elke keer dat ik de media player opstartde de betreffende optie in, maar die instelling wordt bij mij niet opgeslagen. De instellingen die ik kan plegen in het scherm meer streaming opties kan ik niet eens opslaan omdat OK niet selecteerbaar is. Als ik via het scherm instellingen voor thuisopties bij het scherm Deelopties voor verschillende netwerprofielen wijzigen en daar ThuisNetwerk aanklik moet ik ook elke keer de opties aanklikken want ondanks dat ik als administrator ben ingelogd willen ook deze opties niet opgeslagen worden ook al klik ik op Wijzigingen opslaan. Ergens moet er een instelling zijn die dit allemaal wel mogelijk maakt, maar dit staat naar mijn ca. 40 jarige ervaring met computers niet in de help files
 
Windows 7 Home Premium 64 bit Versie 6.1 Build 7600
Ik heb inmiddels nog het volgende gedaan: In de verkenner de directory waar de files die ik wil delen op delen op het thuisnetwerk gezet, dat hielp niet.
Ergens had ik gelezen dat je twee versies vasn WMP12 hebt nl een 32 en een 64 bit versie. De eerste (in ProgramFiles (86)) was standaard geinstalleerd, De tweede in Program Files zou de 64 bit versie zijn.
Door die te gaan gebruiken is wel een ander probleem opgelost, waar op mij TV zie ik nog steeds de files in de mediabibliotheek die op mijn gesharede directory (D:Films) staan niet.
 
Heeft de TV een statisch of dynamisch IP-adres? Dat probleem, dat WMP die instellingen niet vasthoudt, heb je dat alleen bij de WMP? Of gebeurt dat ook bij andere applicaties?
 
De TV heeft een dynamisch IP adres. Het ding heeft DLNA volgens de gebruiksaanwijzing. Ik heb gecontroleerd of het door de modem toegewezen adres klopt met het adres dat de TV zeld aangeeft. Voor zover ik tot nu toe heb gezien heeft alleen WMP het probleem met de niet vastgelegde gegevens. Mijn inschatting is dat er ergens een instelling is die dit verhinderd, met name waardoor de OK genoemde OK knop niet actief wordt. Dat zou dan ook weer kunen samenhangen met de knop zondernaam.
 
Ik heb bij mij even de instellingen nagekeken op de TV, waar het netwerk ook dynamisch staat ingesteld.
Heb je bij de optie "geef het netwerk een naam" (indien aanwezig) ook een naam ingegeven?
 
Ik gebruik een bekabeld netwerk en hoef daar op de TV geen Naam voor op te gerven.
De TV ziet de betreffende Mediaserver en ik kan er alleen de files niet op terug vinden die in de directory staan die ik aan de bibliotheek heb toegevoegd.
Omdat ook andere functies op de TV die gebruik maken van het internet werken ben ik ervan overtuigd darhet probleem op de PC zit.
 
Volgens mij zie hier iets over het hoofd, het feit dat je TV de mediaserver ziet wil niet zeggen dat de mediaserver ook de TV ziet. Ik ben trouwens ook bekabeld verbonden.
Als jij het apparaat ( de TV in dit geval) geen naam geeft en als zodanig niet in het netwerk opneemt dan weet de mediaserver ook niet naar welk apparaat hij moet streamen.
Het probleem zit zeker op de pc en wel in de serveropties. Als ik een muziekbestand in een willekeurige map af wil spelen op de TV, dan klik ik rechts op het bestand en kies "afspelen met" dan komt vanzelf de TV als optie, omdat ik hem die naam heb gegeven.
Dan krijg ik een soort pop-upvenster waar ik evt. meerdere bestanden naartoe kan slepen (zie bijlage).
Bekijk nog eens het screenshot in #4 "OptiesMediastreaming.jpg".
Ik heb je screenshot uit #5 nog een goed bekeken maar in het vakje "geef de mediabibliotheek een naam" heb je niets ingevuld.
Dáár moet je wel een naam invullen, gewoon TV o.i.d.
Als je daar een naam invult dan is vanzelf de ok-knop ook actief.
AfspeellijstServer.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zoals ik al eerder heb aangegeven kan ik ivullen in het vak bij "geeft de medisserver een naam" maar daardoor wordt hde knop OK niet actief. Dus is het mij absoluut niet mogelijk om die naam ook inderdaad te geven. Ik kan als de TV aanstaat bij Netwerk inderdaad de TV zien staan, dus waarom zou de mediaserver dat niet zien. Ik ka ook nergen iets ontdekken waardoor ik weet dat de TV gezien wordt. Als ik op de TV kijk dan zie ik daar dezelfde onderverdeling met submappen en files die ik op wmp12 zie met uitzondering van de map, wel toegevogd aan de mediabibliotheek, op D: waar mijn films in staan.
Inmiddels heb ik wel gekeken bij de eigenschappen van de files die ik wel of niet kan zien en vind ik daarvoor
 

Bijlagen

  • Niet te zien.jpg
    Niet te zien.jpg
    33,5 KB · Weergaven: 83
  • Wel te zien.jpg
    Wel te zien.jpg
    33,2 KB · Weergaven: 71
Staat bij "geavanceerde instellingen voor delen" in het netwerkcentrum dat "mediastreaming ingeschakeld" is?
Zie screenshot 3 (#4).
 
Jammer genoeg is er nog steeds omdanks alle goede wil van Mik Jegger het probleem nog steeds niet opgelost.
De status is: Media streaming staat aan
WMP12 ziet files op de C: en D: schijf in de mediabibliotheek
De Panasonic TV ziet de files op de C: schijf maar niet die files die op de D: Schijf staan
Ik kan de directory waarin de filews op de D: schijf op delen met Thuisnetwerk zetten, maar dat heeft geen effect.

Bertus Dries
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan