Ondertitels downloaden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker37

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2009
Berichten
438
Heb ooit een tv serie op eBay besteld, was in Nederland nog niet (als dat al ooit gebeurd) uit. En zat me nu laatst eens af te vragen of daar ook ondertitels voor te downloaden zijn, en of je die er bij een kopie ook onder kan zetten op één of andere manier (of op de dvd zelf, maar dat zal wel moeilijk gaan denk ik).

Ps Nog wat anders, sites waar je gewoon oude sitcoms (bijvoorbeeld) op kan zien, kunnen die gewoon officieel legaal zijn, of is de kans klein. Of ik me er dan aan hou even daar gelaten, maar uit nieuwsgierigheid dan maar even gesteld.
 
Laatst bewerkt:
Ondertitels zijn heel eenvoudig te gebruiken/inburnen.
Echter mogen we geen link geven waar de ondertitels te downloaden zijn.
 
handleiding *KNIP*

ondertitels effe googlen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vraag verplaatst naar een geschiktere sectie :)
 
Die handleiding is wat meer voor gevorderden zo te zien, waag later misschien eens een poging. Maar bedankt maar weer.
 
Hallo,
Het zijn roerige tijden maar in principe is het downloaden van een ondertitel niet verboden. Het maakt alleen de - Legale - buitenlandse film of serie wat beter te begrijpen.

Een voorbeeld van een gratis film is: Free Jimmy
Wat iemand via eBay precies heeft besteld is onze zaak niet en ik probeer echt niet iemand te helpen om verboden dingen te doen.

*knip*
*knip*

Hier zijn heel veel ondertitels te vinden.

Zou je ooit een ondertitel willen gebruiken dan mot je die de zelfde naam geven als de film en de extentie .srt behouden. Het afspeel programma leest dan de ondertitel. Een goede speler is: KMPlayer. Te downloaden van: http://www.kmplayer.com/forums zie onopvallende link bovenaan. Met KMPlayer kan je de ondertitel ook onder of gedeeltelijk over het beeld plaatsen.

Als je iets op DVD of CDRom gebrand hebt en de schijf nog niet gefinaliseerd hebt dan kan je het ondertitelbestand er bijop zetten. Dit kost wel veel meer ruimte op die schijf dus die moet er dan wel zijn. Volgens mij is dit ook geen geheim.

Amerikaanse sitcoms zijn legaal in Amerika te bekijken, ongeveer net als bij ons Uitzending Gemist. Verder is er alleen sprake van - gedogen - voor de uitvoering van de wet, wanneer je deze zien kunt. Niet legaal dus en alleen kijken is ook downloaden. Groeten. Alfred

Links naar ondertitels verwijderd, zie ook de opmerking in bericht #2

Jackall
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kan dat zomaar? Moet dat niet eerst aan mij gevraagd?
Nee dat hoeft een Moderator niet aan jou te vragen. Als jou topic in de verkeerde sectie staat, wordt deze door de Moderator naar de juiste sectie verplaatst.
Uit onze voorwaarden;
Moderators en administrators behouden zich het recht voor berichten van gebruikers te verwijderen/aan te passen
Hieronder valt ook het verplaatsen van een topic naar de juiste sectie.
 
Er zijn twee héél bekende sites voor Nederlandse ondertiteling. Maar ja, dat hoeft natuurlijk niet altijd legaal te zijn en dus verboden. Zou je zelf ondertitels willen maken en bewerken, dan kan dat op een toegestane manier met Subtitle Workshop. :d
 
Heb de dvd in een map op de pc gezet, zal eerst maar eens proberen of ik 'm er daar onder kan krijgen (als ik er al nog mee bezig ga). Zal wel het makkelijkste zijn lijkt me. Ja vast, dat maar eens proberen denk ik.


Bedankt maar weer en doeg.
 
Om je eigen geschreven .srt ondertitel - gewoon voor de hobby - en in geval van een gratis film, selecteerbaar aan de DVD toe te voegen mét toestemming van de auteur/rechthebbenden en misschien wel in hun opdracht kan je dit gebruiken. forum.videohelp.com/threads/277950-How-to-add-new-subtitles-to-an-existing-DVD

Om je eigen ondertitel te schrijven - voor eigen gebruik - en op de (public domain) film zelf te branden kan je dit gebruiken zonder het vob bestand te converteren naar andere formaten. Dus ondertitel toevoegen en weer opslaan als vob. videohelp.com/tools/XviD4PSP

Het komt dus altijd neer op het hebben van de goede programma's hiervoor. Ik ken veel mensen die dit soort programma's wel hebben (kan ze met de neus aanwijzen) maar mag niet zeggen wie. Wil je betere of goedkopere programma's, deze hebben zelf immers niets verkeerd gedaan, dan even Googlen naar: DVD vob "own subtitles"
 
crash reden van verwijdering link was terecht ;)

voor wie info wou zien heb ik er een jpg van gemaakt*knip*

Ook nu de link naar de jpg verwijderd, in de jpg stond alsnog een link naar downloads voor ondertitels.

Jackall
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan