Geluid weg, Blu Ray gebrand..Adobe Premiere Pro Cs 5.5

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tompy1966

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2012
Berichten
5
Hallo,

Ik heb met mijn Windos comp. En Adobe Premiere Pro CS 5.5 een Blu Ray film ge�xporteerd. Het geluid ( Dolby ) zit er netjes bij als ik het op mijn pc afspeel met Cyberlink Power DVD 9.
Wanneer ik de film echter gebrand heb op een Blu Ray disk met behulp van de interne LG brander van mijn pc, en deze vervolgens afspeel op mijn Philips Bly Ray speler (BDP 8280), dan is het geluid vervolgens niet "meegekomen".

Het brandprogramma is Blu Ray Disk Suite ( zat bij de LG brander). Wat me opvalt is dat de ge�xporteerde file eerst ruim 21GB is, maar wanneer ik het ga branden, dit ineens bijna halveerd!

Wie helpt mij het geluid te pakken? :)
 
Nou,, dat geluid is beveiligd, het geluid zit er wel op maar je kan het op de televisie niet afspelen #echtdom!
misschien is er op google nog ergens een oplossing te vinden of de dvd gewoon kopen :(
 
Geluid weg

Hallo Henk-Jan,

Ok..Ik heb zelf een film gemaakt (Bruidreportage).
Deze heb ik geïmporteerd in Premiere en vervolgens gemonteerd.
Hierna heb ik de uiteindelijke film geëxporteerd.
Als ik de film vervolgens kijk (22GB en Mpeg2) is het geluid gewoon te horen.
Na het maken van mijn Blu-Ray is het vervolgens niet meer "aanwezig".
Het heeft dus te maken met het branden denk ik.
Misschien is het brandprogramma niet geschikt voor de audio codex?
 
Wat voor een bestand maakt Adobe er van ?
misschien eens proberen met tsmuxer ; je kunt dan controleren of alle video en audio sporen aanwezeg zijn en het geheel opslaan als een blue-ray disk image
Dan branden met Imgburn

tsmuxer en imgburn zijn gratis (en goede) programma's
 
Dank je wc2wc voor je reactie.
Ik ga de progs proberen.
Het bestand dat eruit komt is een Mpeg2.
Ik heb nog wat anders geprobeerd...met succes...
Dezelfde film heb ik nu geëxporteerd als een dvd en als ik die nu afspeel ( via de Blu Ray speler mbv de externe harde schijf) dan hoor ik wel het geluid!
Met Dezelfde externe harde schijf probeer ik nu het Blu Ray bestand af te spelen en dan zegt hij "Audio formaat niet herkend".
Ik begin te vermoeden dan mijn Blu Ray speler het audio formaat niet herkend ofzo...
ik heb nu in ieder geval een werkende film...als is het dan niet op Bly Ray kwaliteit.
Het bruidspaar kan in ieder geval kijken....een hele opluchting..
 
Welk audio formaat is het ? Ac3 of zo
Je kunt het zien in tsmuxer ; samplerate en bitrate
 
in adobe Pr is dit ook allemaal te zien.
waarschijnlijk heb je een verkeerd audio format gebruikt.
 
Met tsmuxer zag ik inderdaad een Ac3 bestandsformaat in de dvd zitten.
Blijkbaar speelt mijn Blu Ray speler alleen dit af.
Het is me op een of andere manier dus gelukt om in Pr een Dvd setting te maken waarbij de audio output een Ac3 wordt. Geen idee hoe ik het voor elkaar heb gekregen.
Nu is de vraag hoe ik een Ac3 audio krijg in een Blu Ray export.
Iemand?
 
je kunt met tsmuxer een ac3 bestand toevoegen , maar of dat ook werkt -synchroon loopt- met de film ?
 
djangoleone had gelijk.
Ik heb Dolby Digital als audio formaat gekozen en nu is het een Ac3 bestand.
Ac3 = Dolby Digital :)
Gelukt dus...hoop ik.
Nu nog branden op Blu Ray en dan hopen dat m'n Blu Ray Bruidreportage af is....met geluid.
Ik vertrouw erop en heb weer een
Aar zaken geleerd.
Thanks all!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan