Lage download snelheden

Status
Niet open voor verdere reacties.

lexaniji

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2010
Berichten
261
Beste helpers,

Ik heb sinds kort last van Chrome die langzaam is als ik wat aan het downloaden ben, In chrome zelf of met utorrent. Ik heb wat gegoogled en er wordt veel gezegt, dat ik mijn browser gegevens moet legen. Dat heb ik gedaan, maar geen succes.

Nu heb ik een op speedtest.net en op de speedtest van ziggo gekeken. En daar uit blijkt dat ik 25ms ping, 2 / 2,5 mb/s Down en 3 / 3,5 mb/s upload snelheden heb. Ik heb ziggo als provider en het hoogste internet. Ik heb metingen gehad die uitkwamen op 50 - 70 mb/s download. Wat is er gebeurd?

Ik heb een cat5 ethernetkabel. Binnekort verhuis ik en nemen we een cat6 :D

Ik heb een router en een modem. En binnekort ook een VPN router voor mijn vader.

Het modem is de standaard UBEE van Ziggo
En de router is een Belkin F7D4302 v1

Tijdens de meting was er geen enkel ander apparaat verbonden met internet via onze router.

Mvg Gino Brugman
 
Cat5 is meer als genoeg voor een Gb verbinding, dus dat jij nu met Ziggo de snelheid niet haalt, zal ongetwijfeld een andere oorzaak hebben. Heb je je modem al een gereboot? En .. Haal je de snelheid ook als je gewoon met een kabel rechtstreeks op je Ziggo modem zit ? .. Dingen die je dus kunt uitproberen, haal je die snelheid dan nog niet via 1 op 1 op je kabel modem, dan zou ik Ziggo eens gaan bellen ;)

Suc6! ;)
 
Ik zal eerst alles eens rebooten. En dan direct naar het modem. En dan ziggo bellen als het moet :)
 
Hij doet het weer prima. Draadje kan gesloten worden. Gewoon ff stroom van de router en het modem afgehaald.

 
Je zegt dat je het hoogste pakket hebt bij Ziggo !!??

Als dat zo is dan haal je bij lange na niet de snelheid die je moet hebben want die is 120 Mb en jij kom nog niet op de helft !!

Verder sluiten wij geen draadjes maar moet je zelf de status op opgelost zetten in je eerste bericht ;-)
 
Ik denk ik open maar geen nieuwe topic,

Ik heb de laatste tijd, last van het probleem. Dat als ik iets download. Dat het laden van ELKE pagina langzaam gaat, En de Wifi op mijn Galaxy S2 en Tab 10.1 ook niet te harde wordt. Ook als ik pal naast onze router sta :(. Soms kan mijn SGS2 de wifi niet eens meer vinden.

Het probleem is nu dat mijn Internet ******* langzaam word als ik iets download.
En dat mijn Internet snelheid op speedtest.net Steeds maar 2Mb/s down en 1,5mb/s up is. Terwijl ik normaal altijd 50-80 mb/s download had en 2-6mb/s up.

Ik heb mijn router en modem al gereset. Dit werkt maar tijdelijk.

Mvg Gino Brugman
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan