groote Max 500KB

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
Berichten
2.694
Geachte forumleden.
Ik heb een scan gemaakt van een getekend schema
Als dit klaar is heeft het een grote van 25.25mb.
Ik wil dit verzenden maar het mag niet groter zijn dan 500KB.
Als ik dit verklein dan is dit bij de ontvanger niet meer te lezen
Wat kan hier de oplossing voor zijn?
e de waele
 
Wat voor bestandstype is het bestand (jpeg, png, tiff etc.)? Kan je het niet via een andere mailserver sturen? Probeer het anders te uploaden via een uploadserver als mediafire.com, filefactory.com, megafileupload.com enzovoorts.
 
Ik probeer dit uploaden via Oploadarchief en dat mag niet groter zijn dan 500KB dat staat vast
Ik heb geprobeerd met JPG en met PDF maar deze zijn allemaal te groot hoe kan ik deze dan verkleinen
Maar ze moet ze nog wel kunnen lezen aan de ander kant.
e de waele
 
Je kan proberen de Resolutie gelijk te houden maar de DPI te verlagen (dat moet in een programma als Photoshop).
 
OK ik heb adobe fotoschop ik ga dit morgen proberen hoe dat in elkaar zit
Alvast zeer veel dank voor uw tips
e de waele
 
Allereerst, het scannen op hoge resoluties (dat de grote bestanden geeft) heeft meestal niet een scherper resultaat. Het is zaak om dit bij uw scanner eens te controleren en dan de laagste resolutie te gebruiken die een gewenst resultaat geeft. Vervolgens moet het bestand gecomprimeerd worden en dit gaat alsvolgt: Open een fotobewerkingsprogramma en sla de afbeelding op (soms kan dit alleen na een kleine verandering, verscherpen is een goed idee) Bij het opslaan komt de keuze voor Betere kwaliteit of Minder grote bestanden. Hier kiest u voor kleinere bestanden of comprimeren tot 70 - 75 procent. Een afbeelding is dan ongeveer 350 Kilobyte groot zonder dat die minder duidelijk wordt.

U zou de bekende en gratis IrfanView hiervoor kunnen gebruiken maar een uitgebreider fotobewerkings programma zoals Photoshop laat standaard heel veel informatie in de afbeelding achter waardoor deze nooit veel kleiner wordt.

Een scan kan veel groter zijn dan het scherm en een foto. U kunt daarom ook achteraf de afmeting nog wat verkleinen met het door iedereen gebruikte Resizer Hierbij wel even een backup maken want je moet even wennen aan de te doorlopen stappen van de instellingen. Resizer biedt ook de mogelijkheid om de compressiefactor te veranderen waardoor u daarmee in één keer klaar bent wanneer u niet wilt verscherpen.

Anders zou u de scan kunnen posten bij een host zoals: http://depositfiles.com Dit accepteert gratis tot 2 Gigabyte en je hoeft je daar niet in te schrijven. Na het uploaden krijgt u een download adres en een adres om het bestand te verwijderen.
 
Ok
Ook u bedankt voor deze tips ik zal dit morgen eens bestuderen
gr
e de waele
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan