met die lagen enzo

Status
Niet open voor verdere reacties.

kliederaar

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 jan 2012
Berichten
2
Hallo iedereen,

Ik heb sinds 2 dagen photoshop cs5.
Ik kan al haarkleuren veranderen en dat soort dingetjes wat, maar..
Ik stuit alleen op het volgende probleem.

Ik wou een foto van mezelf op een andere achtergrond plaatsen.
Ik heb verschillende tutorials gezien en gelezen maar snap er de ballen niet van.
Ik maak geregeld een nieuwe laag, maar vreemd genoeg staat er steeds dezelfde achtergrond in terwijl ik op een witte lege schone laag reken zodat ik eventueel een andere afbeelding daarin kan verwerken.
Elke layer geeft zeg maar hetzelfde plaatje aan.

En ik weet ook niet hoe ik dingen van bijv. layer 4 naar layer 1 moet verslepen.

Graag hulp en reacties, bvd

Gr, Henkie kwaak.
 
hmm... ik geloof dat het niet gaat meevallen om je dit via het forum uit te leggen. Je wilt iets, maar je hebt feitelijk geen idee wat je aan het doen bent, omdat je helemaal niet weet hoe het programma werkt. Je hebt kennelijk van het programma gehoord, maar daar houdt de kennis ook meteen op. Kansloos om je op die manier dingen te gaan uitleggen.

Misschien beter eerst maar eens een beetje je basisvaardigheden leren? Er zijn boeken genoeg in de handel zoals "Photoshop voor Dummies" ofzo
 
Idd Madmuppet, ik kom net kijken, ik vond de mogelijkheden in ms paint niet groot genoeg en daarom heb ik nu Photoshop.
Ik ben dus nog een broekkie wat dat betreft en ben eerst zelf maar wat gaan uitzoeken wat natuurlijk tot probleempjes leidt.
Heb de site van erbicom net ook even door gelezen, en snap dat met die lagen al beter!! dank jullie wel!!
 
Heel simpel, ik weet niet of je het kan, maar hier is 1 van de vele manieren -> vrijstaand maken, dupliceren naar een nieuwe laag, oude laag weggooien en nieuwe laag eronder met de achtergrond.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan