graag vagere kleuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

JEPEDEWE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
Berichten
1.682
hallo,

via afbeeldingen downloadde ik een grafitti afbeelding die ik wil gebruiken als achtergrond voor de website van onze school voor items die de leerlingen aangaan.
Ik zou echter de ganse figuur veel vager willen hebben zodat ik er tekst overheen kan schrijven die nog leesbaar is...

Hoe "verflauw" ik de kleuren?

Bedankt
 

Bijlagen

  • graffiti.jpg
    graffiti.jpg
    56,6 KB · Weergaven: 30
Met een fotobewerkingsprogramma.
Zou goed kunnen dat je zo'n programma al op je PC/laptop hebt staan.

Tardis
 
Zoiets?

Weinig:
4f1f2d8edabcf-Weinig.jpg


Veel:
4f1f2da9e140c-Veel.jpg
 
als achtergrond is niet alleen blur maar ook kleurcontrast iets lichter mooier, zo is de tekst die er over heen komt beter leesbaar en wordt je er niet duizelig van.
 
Laatst bewerkt:
Je neemt het gratis programma IrfanView en gaat naar het menu Afbeelding en kies voor Kleuren aanpassen. Schuif met de schuifbalken helderheid en gamma tot je het gewenste resultaat bereikt. Dat is alles. Dit is het resultaat op een eigen foto. Eventueel nog verscherpen. Vergroten en verkleinen kan helemaal prima met IrfanView.

 
Laatst bewerkt:
Hoe doe ik dat met Adobe Elements??? vind nergens die gamma ed...

Mercikes
 
Brightness (helderheid) is in Photoshop Elements het zelfde geworden als Gamma (licht). Gamma komt nu dus niet meer in de instellingen hiervan voor. Succes
 
Photoshop CS4 is hier een goede aanrader voor, in tegenstelling tot de nieuwere versies is CS4 overzichtelijker.
Mocht je in de toekomst nog eens tegen een soort gelijk probleem aan lopen zou ik het eens proberen als ik jou was!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan