beelden via netwerk van pc naar tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

showa

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2005
Berichten
127
Ik probeer om verbinding te krijgen tussen windows mediaplayer en mijn philips tv
bijde zitten via het netwerk aangesloten.
op de pc zie ik in mijn netwerk ook de philips tv bij mijn media aparaten staan, op de tv krijg ik geen pc.
wanneer ik in wmp op een afbeelding klik en hem laat afspelen met de pc zegt hij dat"verbinding maken met netwerkaparaat is mislukt

wie helpt mij in een stap voor stap verder?
 
dat zal niet gaan wat jij wilt.
Het enigste wat je kunt doen is je pc aansluiten via een vga/dvi kabel op je tv.
Maar niet met een utp kabeltje,dat gaat niet werken.
Wat ook wel werkt is een externe hdd via usb aansluiten op je tv en dan de content afspelen.
 
Zie ook dit topic #4.
@Palomino
Als je een TV hebt die DNLA ondersteunt en een netwerkaansluiting heeft lukt dat wel, heb er n.l. zelf ook een ;)
@TS geef ff wat meer info, welk OS?
 
Laatst bewerkt:
Mik, alles is aangesloten op een bekabeld netwerk

manamana, ik had deze site al gezien, maar blijf steken bij oa de volgende opmerking welke ook staat bij punt 1

Een Philips TV meldt bijvoorbeeld 'Schakel uw computer in en start de mediaservertoepassing op uw computer'.

de pc ziet de tv wel, maar de tv ziet geen pc
 
Zie ook dit topic #4.
@Palomino
Als je een TV hebt die DNLA ondersteunt en een netwerkaansluiting heeft lukt dat wel.

Ja,heb ik.
Maar ik kan niet van mijn pc naar mijn tv.
Wel anderom,van tv naar mijn ac ryan.
Mijn pc zie ik ook niet op tv,teveel dichtgetimmert.
 
Klik op de link in #5 en kijk bij die screenshots of je daar de instellingen hetzelfde hebt.
@Palomino
Ik kan al mijn bestanden die ik heb gedeeld op de TV zien en kan via de mediaserverfunctie (WMP12) alles afspelen op de TV. Ik kan ook vanaf de TV die bestanden evt. afspelen.
Belangrijk is dat de geavanceerde opties voor delen juist ingesteld zijn.
 
Laatst bewerkt:
de pc draait onder windows 7 enterprise en wmp is volgens laatste update
 
Reset anders de router eens waar hij aanhangt. Ik heb in het begin ook wat probleempjes gehad, na het aansluiten van m'n oude router was het probleem weg. Geef anders je netwerkkaart v.d. TV eens een statisch IP-adres.
 
Laatst bewerkt:
Mik, bedankt.

ook ik heb even zitten prutsen met router reset en statisch adres, hij doet het nu prima.

bedankt
 
Graag gedaan en nu maar hopen dat het zo blijft. Ik moet eerstdaags weer opnieuw aan de gang, krijg een nieuw modem/router van een nieuwe provider waar ik een gigabit-switch aan ga hangen. Heb bij Philips nog de specs v.d. netwerkkaart moeten opvragen omdat die niet in de manual staan. Blijkt er gelukkig wel een gigabit netwerkkaart in te zitten.
Succes verder iig. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan