Afspeelbare bestanden maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robertusje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Berichten
1.264
Mijn mediaplayer speelt bijna alles af, MKV,AVI,ISO enz.
Ik heb dvd bestanden en/of Nero Image bestanden en daar zou ik een afspeelbaar bestand van willen maken anders moet ik dvd's branden.
Is er een makkelijke mogelijkheid om van dvd bestanden of Nero imagefile bestanden, en dan zonder kwaliteitverlies, MKV of ISO file bestanden te maken? Zoja is er ook een duidelijke handleiding want ik heb het al geprobeerd met ISOBuster maar ik krijg het niet voor elkaar om daar mijn dvd bestanden en/of omage bestanden een ISO file van te maken.
Nero image bestanden kan mijn Mediaplayer niet afspelen.
 
Laatst bewerkt:
Dag Robertusje,
Op een DVD staan een aantal grote VOB bestanden die je met de speler kunt afspelen. Als je een video wilt kan je deze files comprimeren tot één KMP of AVI bestand dat kleiner is. Een handig programma hiervoor is DVDShrink. Net zo iets maar uitgebreider is: DVDFab. Je kiest daarin zelf de audio, ondertitels enzovoort en hoe groot het bestand mag worden

Een image bestand zul je misschien eerst moeten uitpakken naar een schijfje echter het kan ook naar een virtuele schijf. Bij een ISO kan je er met het programma dat ze maakt ook bestanden die er in zitten zien en er uit halen (PowerISO bijvoorbeeld) maar van Nero image bestanden weet ik dat even niet.
 
Kijk eens wat die mediaplayer doet als je het bestand VIDEO_TS.IFO van de serie DVD bestanden afspeelt.

Aanvulling:
Een Nero .img bestand kun je gewoon hernoemen naar .iso
Het formaat is gelijk.
 
Laatst bewerkt:
Dus ik kan gewoon de naam van een Nero image veranderen in film.iso?
Hij speelt wel VIDEO_TS.IFO af maar dan kon ik soms geen gebruik maken van het menu in de film. Dat kan destijds ook aan de film gelegen hebben uiteraard maar ik zal het idd. nog een keer proberen met alle dvd bestanden want dan zou het ook goed zijn. Ik heb daar niet bij stilgestaan. Ik kom er later op terug.
 
Bedankt Ed nadat je dit voor me had opgelost is ook dit weer opgelost.
Gr Rob
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan