error sony camcorder ''reinject cassette'

Status
Niet open voor verdere reacties.

Suuzel

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2011
Berichten
6
Ik heb een sony camcorder DCR-TRV255E PAL. (vrij oud ding dus, ondertussen al zo'n 9 jaar). Ik krijg nu al een aantal keer een foutmelding als ik wil filmen, en heb het 1x gehad bij afspelen op de pc (dus filmpje overzetten op pc). Dan wordt het scherm blauw, en gaat ie piepen, en krijg ik dus de error 'reinject cassette' te zien. En dan kan je dus helemaal niks meer. Ik doe dan de cassette er opnieuw in, maar dat maakt niet uit. Of soms gaat dat systeem niet eens meer open, en krijg ik de cassette dus niet uit. Ik dacht eerst dat het aan één bepaalde cassette lag, maar gisteren met een ander bandje doe hij precies hetzelfde.
Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Binnen gebeurde het bij normale kamertemperatuur, buiten filmde ik toen het vrij koud was, maar beide keren gebeurde het dus.

Is dit op te lossen of te repareren? Of kan ik beter een nieuwe camera kopen?
 
Laatst bewerkt:
Hoi :).

Op internet kwam ik een aantal dingen tegen, zoals een paar tikken / klappen tegen aangeven, maar dat lijkt me niet bepaald een geweldige oplossing.

Men zegt dat de sensor binnen in de camera dat de cassette normaal gesproken detecteerd, los kan zitten ( vandaar dat de eerder genoemde tikken / klappen ertegen aangeven hem - tijdelijk - op zn plaats zet ). Als dit het probleem is, dan is dit te repareren. De precieze prijs is moeilijk te zeggen, daarnaast is het ook net wat je ervoor over hebt natuurlijk :).
 
Hoi :).

Op internet kwam ik een aantal dingen tegen, zoals een paar tikken / klappen tegen aangeven, maar dat lijkt me niet bepaald een geweldige oplossing.

Men zegt dat de sensor binnen in de camera dat de cassette normaal gesproken detecteerd, los kan zitten ( vandaar dat de eerder genoemde tikken / klappen ertegen aangeven hem - tijdelijk - op zn plaats zet ). Als dit het probleem is, dan is dit te repareren. De precieze prijs is moeilijk te zeggen, daarnaast is het ook net wat je ervoor over hebt natuurlijk :).

Dat tikken/klappen geven heb ik ook gelezen inderdaad. Niet wat ik nou direct zou doen, maar ik heb hem even door elkaar geschud, en daarna deed hij het wel (bij het inladen op de pc). Dus zou best heel goed kunnen dat de sensor los zit. Ik zal is informeren hoeveel zo'n reparatie kost en waar dat gedaan kan worden.
Bedankt!
 
Ik hoop dat hij gemaakt kan worden, want het blijven prima camera's :d. Succes, en hoor het wel of het gelukt is :). Misschien dat een electronica winkel, of een foto / video winkel je daarin kunnen helpen met verschaffen van meer info of zelfs de reparatie :).
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan