Computer eerst 3 a 4 keer opstarten voordat internet werkt

Status
Niet open voor verdere reacties.

KB5

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2006
Berichten
28
Beste lezer,

Sinds kort ben ik verhuisd. In mijn vorige woning moest ik mijn computer altijd 2 keer opstarten voordat mijn bekabelde netwerkverbinding werd gevonden. Op mijn huidige adres moet ik dit zelfs 3 a 4 keer doen.

2 keer opstarten is natuurlijk al te veel maar aangezien ik problemen had met mijn draadloze verbinding nam ik het voor lief. Elke dag 3 a 4 keer is me echter te gortig dus ik ben op zoek naar een oplossing.

Zelf de afgelopen dagen al van alles uitgeprobeerd, maar zonder resultaat.

Ik hoop dat iemand me hier in de goede richting kan sturen. Ik sta paraat om alle benodigde informatie omtrent mijn computer(probleem) te verschaffen!

Ben benieuwd,

KB
 
Een bekabelde verbinding mag in principe nimmer problemen geven. Het moet zelfs zodanig 'simpel' zijn, dat wanneer de hardware een beetje normaal (goed) is, je de kabel inplugt en vervolgens heb je verbinding.

Er vanuit gaande dat de hardware goed is, zou je het volgende kunnen proberen:
naar apparaatbeheer gaan en daar de netwerkadatpers verwijderen (rechtermuisklik en dan de installatie ongedaan maken). Daarna de machine opnieuw opstarten en Windows de hardware opnieuw laten detecteren.
Als dat niet de oplossing blijkt te zijn, dan wordt het een lastige. Dan kan er van alles en nog wat aan de hand zijn, dat wordt een zoekplaatje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan