netwerkkabel aangelegd, werkte 12u, nu niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Diemaco

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2009
Berichten
29
Zoals titel aangeeft; heb een netwerk kabel van de 1e naar de 4e getrokken. Zelf stekkertjes aangesloten en tot mijn verbazing werkte het allemaal. Vanochtend opgestaan, werkte nog steeds. Nu niet meer. Pc geeft zelf aan dat er geen kabel is aangesloten maar heb niks veranderd. Waar kan dit mee te maken hebben?

Kan t het aan de kou liggen? Mn monitor's kleuren zijn namelijk ook niet meer kloppend..

Alvast bedankt!
 
Je zou kunnen proberen de kabel een klein stukje af te knippen, en nieuwe connectors hieraan te zetten..
in dit geval is het vaak een adertje die niet helemaal goed in de connector zit, want zoals je zelf al zegt
"Zelf stekkertjes aangesloten en tot mijn verbazing werkte het allemaal"

toch niet helemaal zeker van je zaakje:p

monitoren zijn oude CRT bakken?
 
Laatst bewerkt:
Ordat ik weer zo'n pakje connectoren koop, kan het nergens anders aan liggen? Heb het draad langs de verwarmingsbuizen getrokken, misschien kan ie daar niet tegen?

Monitor is een Acer flatscreen. Maar kleuren kloppen nog steeds niet, na 2u aanstaan. Miss ff ander topic maken?

Dank voor de reactie iig!
 
Heb het draad langs de verwarmingsbuizen getrokken, misschien kan ie daar niet tegen?

Tenzij de draad beschadigt is of je verwarming 300 graden heet wordt, onwaarschijnlijk. Probeer wel eerst even een andere poort of je router eventueel. Knippert de poort even of helemaal niet meer?
 
..Opgelost. Heb niks veranderd aan de draad, maar wel even de router langere tijd uit en weer aangezet, dat loste het op. Probleem met de router dus?

Poorten knipperen geen van allen, maar er zitten ook geen lampjes die dat zouden moeten doen. Slechte router?
 
Kan ook een probleem zijn met de autoselect. Als beide kanten 1 gig aankunnen, maar door een klein beetje storing haal je maar 90% kan 1 kant besluiten om terug te schakelen naar 100mbit. Als de andere kant dat niet meekrijgt kun je dit soort fratsen wel eens hebben. Meestal als je net op het randje qua storing zit.
 
OK, en hoe los ik dat op? Want nu heeft ie weer besloten er mee op te houden en post ik dit vanaf mn mobiel. Ik heb nu een switcher staan om het signaal te delen met mn huisgenoot. De switcher geeft wel lampjes. Ook vindt mijn netwerkcentrum het LAN wel, bestempeld het als ingeschakeld, maar bij IPv4 en IPv6 staat 'geen internettoegang'. Paketten worden wel verzonden maar niet ontvangen.
Maakt dit het probleem helderder voor jullie?
 
Misschien heb je idd gelijk; bij 'Status van LAN-verbinding' bij 'Snelheid' staat nu 100 Mbps, waar dat eerst idd 1 gig was.
 
is het probleem al opgelost?

je zou eens kunnen kijken of je dhcp wel goed ingesteld staat in jouw router.
als je bijvoorbeeld maar 20 adressen uitgeeft en jij bent nu nummer 21 dan doet je router dus niks meer.

heeft de computer een 1gb netwerkkaart en is de router ook een 1 gb router?
 
Excuses voor het niet meer reageren! Het was inderdaad het stekkertje. Het was de eerste die ik had gedaan en na 4x (ook ander kabeltje gedaan) krijg je er toch een handigheid in. Dus de eerste maar even over gedaan en werkt nu als een zonnetje! Bedankt voor de reacties! Zal m nu op 'opgelost' zetten, anders krijg ik de Watchdog op mn dak.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan