Internet blokkeren / deblokkeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gook

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2007
Berichten
77
Ik ben op zoek naar een programma (liefst freeware) dat bestuurd wordt vanaf een mastercomputer (lkr) en invloed heeft op alle andere computers in de klas (clienst -lln).
Bedoeling is dat je met het programma makkelijk het internet blokkeert of deblokkeert.

Heb al even gegoogeld maar vind enkel progs die dit lokaal doen.

Alvast bedankt!
Gorik
 
Je bent op zoek naar een proxy, denk ik. Effectiviteit van dit soort oplossingen is wel afhankelijk van hoeveel controle je over de client en het dataverkeer hebt. Clients instellen dat ze naar buiten moeten via de proxy, vervolgens kun je in de proxy verkeer filteren, maximum snelheid aanpassen of geheel afsluiten.
 
En is de controle over die proxy op de leerkracht computer moeilijk? Bv voor het blokkeren en deblokkeren van het internet?
 
Ja. Een en ander natuurlijk afhankelijk van de gekozen oplossing, manier van installatie, netwerk, maximale kosten, kennis, etc.

Eventueel kun je ook een 30 euro switch plaatsen in het netwerk en daar de stekker van uittrekken als internet "uit" moet :p . Ik bedoel te zeggen dat het type oplossing moet passen bij de omgeving en de kennis van de mensen. De proxy oplossing wordt door zeer veel bedrijven toegepast, maar die hebben dan vaak ook een IT afdeling die dit kan regelen. Als de functie die je zoekt puur aan/uit is kun je ook kijken naar primitievere oplossingen.
 
Er wordt nu gebruik gemaakt van CurrentWare, die de gevraagde functie in zijn pakket heeft maar wel prijzig is ;-).
De medewerkers hier van IT hebben daar zeker verstand van, ik zal het hen voorleggen.
Ik zoek inderdaad enkel het aan/uit zetten, aangezien we voor de rest nu aan het testen zijn met Italc (free).
 
Je kunt dan eventueel ook kijken naar de firewall. Als je je firewall op "drop all" zet is internet ook effectief afgesloten. Ik werk veelal met de gratis varianten op linux (die overigens ook worden toegepast door zeer grote bedrijven) ik ben dus minder bekent met deze hosted paketten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan