Vista start niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

freaksjow

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2007
Berichten
25
Hallo,

Vanmorgen was ik op de pc bezig en kreeg een vastlopen.
Dat gebeurde af en toe wel vaker en dan was uit en weer aan voldoende om 'm weer te laten werken.

Deze keer echter niet. Als ik de computer opstart dan krijg ik geen piepje te horen en het beeldscherm blijft zwart. Ik heb hier een installatie schijf van Windows 7 liggen maar ook die start niet op als ik 'm in de computer stop.
De ventilator gaat wel gewoon draaien.

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

Bedankt alvast, Grts Martijn
 
Laatst bewerkt:
Ik vrees dat je je computerbehuizing zal moeten openen omdat er of een kabeltje los zit of er mogelijk iets defect is geraakt. Het allereerste wat je kan proberen is de BIOS resetten.
 
Om de BIOS te resetten moet je altijd de kast openen en staat o.a. in de handleiding van het moederbord. Vaak kan dit door 2 pinnetjes te kortsluiten met een jumpertje, maar het kan ook altijd door de knoopcel batterij op het moedebord er voor een aantal minuten uit te laten. LET OP: altijd de stekker uit het stopcontact trekken wanneer je de computerkast opent en zorg ervoor dat je jezelf ontlaad van statische elektriciteit door even de radiator aan te raken!
 
Tja, ik heb dus geen idee hoe dat moet of wat/waar die batterij is/zit. Misschien kan ik 'm beter wegbrengen om te laten nakijken dan.

Ik heb wel gekeken of ik ergens een batterij zie maar die zie ik niet.
 
Laatst bewerkt:
Ik vrees dat je je computerbehuizing zal moeten openen omdat er of een kabeltje los zit of er mogelijk iets defect is geraakt. Het allereerste wat je kan proberen is de BIOS resetten.

Ook hier : geef één goede reden waarom het bios gereset zou moeten worden?
 
Ik heb het wel geprobeerd maar het werkt niet. Scherm blijft zwart en geen piepje bij het aanzetten van de computer.
 
Niet slim om dat te doen!
Je had een goed werkende computer die opeens uitviel. Er is dan geen enkele reden om het bios te resetten, sterker nog, door het bios te resetten heb je mogelijk nog meer problemen veroorzaakt dan dat je al had. Daarmee niet zeggende dat in bepaalde gevallen het bios resetten niet zou kunnen / mogen, maar niet eerder dan dat de hieronder staande dingen zijn vastgestyeld / uitgesteld.
Een uitvallende pc dient bekeken te worden op allerlei zaken zoals defect geheugen, hitteproblemen (vuil / stof), videokaartproblemen, voedingsproblemen, virussen, spyware etc. etc. en in de laatste plaats pas het bios.

Probeer nu zelf ook eens een fatsoenlijke reden te vinden waarom het bios gereset zou moeten worden?

Een biosreset is veelal nodig / wenselijk wanneer bepaalde nieuwe hardwarew wordt geplaatst, een nieuwe processor, nieuw geheugen o.i.d. en dan blijkt dat Windows / de PC niet meer wil starten. Een biosreset is alleen handig als de meest gangbare andere oorzaken zijn uitgesloten.
 
Laatst bewerkt:
Strak plan! Laat ook even weten wat de oorzaak was.
Als ik moet gokken, dan gok ik op een geheugendefect.
 
Ja, als ie het weer doet (hopelijk) dan zal ik het posten.

Grts Martijn
 
Nou, hij doet het gelukkig weer. Ik bleek stof tuseen het moederbord te zitten waardoor een paar contacten niet meer werkte. Ze hebben alles schoongespoten met lucht en hij werkt weer als een trein (Eh, misschien op dit moment geen goede vergelijking :rolleyes:)
 
Bedankt voor je terugmelding. Menselijk met soortgelijke problemen hebben mogelijk wat aan dit probleem én de uiteindelijke oplossing!
Vuil was idd. één van de mogelijke / logische opties.

Ik hoop overigens dat K1pje nu voor de nabije toekomst 'genezen' is van zijn onzalige advies om gelijk een bios te gaan resetten, zónder eerst andere mogelijke oorzaken uit te sluiten / proberen op te sporen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan