Copyright probleem!

Status
Niet open voor verdere reacties.

PatrickMiah

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2007
Berichten
221
Beste mensen,

Ik heb zelf een mix gemaakt van 38 minuten met veel verschillende nummers erin. Ik wil deze graag
uploaden naar Soundcloud of een dergelijke service. Ik ben alleen bang dat ik de copyright schend
van alle nummers die in deze mix zitten. Het zijn te veel nummers om iedereen om toestemming te
vragen en bovendien kost dat (vaak) geld, en ik denk er niet veel mee op te brengen. Nu heb ik dus
een geniale mix gemaakt waar ik helaas verder niks mee kan. Hoe doen andere (beginnende) DJ's dit?
Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.

Bedankt,

Patrick Miah
DJ Pointman
 
over het algemeen heb je wel te maken met de copyright wetten, maar daar zijn natuurlijk ook uitzonderingen op. zo hangt het er bijvoorbeeld vanaf of jij slechts enkele delen van een nummer hebt gepakt (enkele instrumenten/chords) of gewoon het complete nummer en hier een kleine draai aan hebt gegeven. over het algemeen geldt dat als het werk door de remixer een nieuwe werk is (dus niet enkel een modificatie van het bestaande werk), dat niet bedoelt is om winst mee te maken, dan is het copyright nagenoeg niet van toepassing.

oftewel als jij een mixje maakt, en je zet deze op soundcloud om aan vrienden te laten horen zonder dat je hier geld voor vraagt, zal er niemand zijn die jou aanklaagt. stuur jij die mix morgen naar de radio en kom je in de top40 zal dat wat anders liggen.
 
over het algemeen heb je wel te maken met de copyright wetten, maar daar zijn natuurlijk ook uitzonderingen op. zo hangt het er bijvoorbeeld vanaf of jij slechts enkele delen van een nummer hebt gepakt (enkele instrumenten/chords) of gewoon het complete nummer en hier een kleine draai aan hebt gegeven. over het algemeen geldt dat als het werk door de remixer een nieuwe werk is (dus niet enkel een modificatie van het bestaande werk), dat niet bedoelt is om winst mee te maken, dan is het copyright nagenoeg niet van toepassing.

oftewel als jij een mixje maakt, en je zet deze op soundcloud om aan vrienden te laten horen zonder dat je hier geld voor vraagt, zal er niemand zijn die jou aanklaagt. stuur jij die mix morgen naar de radio en kom je in de top40 zal dat wat anders liggen.

Bedankt voor de info! Ik ga hem meteen uploaden!
 
Copyright Notification: “DJ Pointman - Megamix (Jan. 2012)”
Our automatic content protection system has identified that your sounds, “DJ Pointman - Megamix (Jan. 2012)”, contain copyright material from the track “Celebrate Life (feat. Jeremy Carr)” which is a copyright work owned or administered by disco:wax. We’ve blocked the upload of your sounds for the time being.

What can I do about it?
If your sounds contain the copyright material in part only, you may edit your sounds to remove the copyright work and re-submit your sounds to SoundCloud.

If your sounds contain copyright material in part only, you may edit your sounds to remove the copyright work and re-submit your sounds to SoundCloud.

If you believe that copyright material has been mistakenly identified in your sounds, or if you have used copyright material but have all necessary rights, licenses and permissions from the rights holder to upload and share this material on SoundCloud, you can dispute the claim by clicking on the link below.

I want to dispute the copyright claim.
 
Jammer :(
Er staat ook dat je een heel liedje maar ook gedeeltes niet mag gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan