MP3 bewerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

snel0026

Verenigingslid
Lid geworden
10 feb 2002
Berichten
379
Ik ben op zoek naar een programma dat in staat is MP3 geluid te bewerken.

Ik heb voor een toneelstuk een stuk trompetgeluid, maar dat moet op het eind steeds valser gaan klinken.
Dus denk ik dan dat het een equalizer moet zijn, maar heb geen flauw idee welk muziekprogramma zoiets heeft.

Alvast bedankt,
Wim.
 
Met een equalizer kun je geluid niet vals laten klinken.

Je hebt eigenlijk een omgekeerde versie van autotune nodig.
 
Kan je geen gitarist een trompet laten spelen bij dat toneelstuk. :p
Nee zonder dollen. Ik weet niet zeker of het met audacity kan maar dat zou je kunnen proberen.
http://audacity.sourceforge.net/
Lees de site eens door.
Succes!
 
Je kunt met Audacity het geluid wel in toonhoogte veranderen (alleen het einde dan) met "Glijdende Tijdschaal/Toonhoogte".
Je stelt dan daarin alleen de Eind-toonhoote in (naar smaak).
Een equalizer is een toon filter. Dit zal het zeker niet "vals" laten klinken. Hooguit dof of schel
Suc6
 
Audacity is wel een aanraadbare programma. Deze heeft echter niet zoveel functies als GoldWave Audio Editor. Dit is mijn favoriete programma!
Het is echter niet gratis en je zal een bepaald bedrag moeten betalen. Ik had zelf gebruik gemaakt van een actie waar je korting mee kreeg. Check hier asjewil.

Link aangepast, we gaan hier geen reclame maken voor een website die kortingsbonnen aanbied.

Jackall
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zelf gebruik ik Cubase. (En daarvoor Audition) dit soort programma's kunnen zeker veeeeel meer.
Maar daardoor zijn voor de "gewone" gebruiker ook veel moeilijker.
Voor doeleind van topic starter voldoet Audacity prima. (Eenvoudig en nog gratis ook)
 
Allemaal bedankt voor jullie meedenken. Ik heb met Audaciti veel kunnen doen. Echt vals laten klinken is bijna onmogelijk, maar je kunt wel allerlei onverwachte uithalen mee bereiken en met het tempo en toonhoogte kun je in ieder geval de trompetmuziek zo laten klinken dat het niet echt goed meer klinkt. En dat is voor het toneelstuk genoeg.

Dus nogmaals bedankt allemaal.
Wim.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan