Windows verkenner laat programma's crashen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zwijnenkop

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2008
Berichten
55
Hoi,

Sinds een tijdje heb ik het probleem dat een programma crasht als ik via dat programma een bestand wil opslaan of openen. Dit gebeurt bijvoorbeeld wanneer ik in Firefox een afbeelding op wil slaan, in Notepad een bestand wil openen, in Internet Explorer een bestand wil uploaden, etc.

Dit probleem doet zich alleen voor als tijden het uploaden het "standaard"-navigatieschermpje wordt gebruikt om bestanden te selecteren. Het programma crasht niet wanneer het zijn eigen navigatieschermpje heeft, zoals bijvoorbeeld Java-gebaseerde programma's. Ik heb dus telkens meer het vermoeden dat het aan Windows Verkenner ligt. Het lijkt me immers stug dat al mijn programma's op hetzelfde tijdstip besloten hebben om te crashen wanneer ik iets wil openen/opslaan.

Ik heb op dit moment Windows 7 Enterprise SP1 (Legale versie) 64-bit. En ik heb de volgende stappen al geprobeerd:
- De laptop opnieuw opstarten (wil nog wel eens werken in Windows, maar helaas..)
- De computer terug laten draaien naar een herstelpunt.
- Schijfcontrole uitgevoerd over alle harde schijven.

Helaas is geen van alle de oplossing.
Ik dacht dat het misschien een virus was, maar mijn antivirus scanner (Symantec Endpoint Protection, betaalde versie) geeft al dagen aan geen virus te hebben gevonden. Ik download ook vrij weinig tot niets op deze computer, dat van onbekende gebruikers afkomt.

Heeft iemand ervaring met dit probleem, de oplossing voor dit probleem of gewoon zin om je ervaringen te delen die hieraan gerelateerd zijn: Wees vrij op mee te helpen.

Alvast bedankt,

Marc
 
in de confiratischerm naar programma's verwijderen en dan windows verkenner en klik er op en kijk als je vandaar uit windowws verkenner kunt repareren alders moet je op google intikken windows verkenner repareren als nog altijd niks werrkt moet je keer kijken als windows verkenner ergens kan downloaden en dan herinstaleren
als dat niet werkt zijn er nog andere progamma die bijna heel het zelfde zijn als windows verkenner

en het kan ook virus zijn niet alles wordt ontdekt door een antivirus het kan een nieuwe virus zijn .. elke dag kan ergens iemand een nieuwe virus maken of beter maken en er zijn waar schijnnelijk ook manieren om een antivirus te ontwijken
 
Laatst bewerkt:
Helaas staat Windows Verkenner niet in het lijstje met de geïnstalleerde programma's.
 
@ctv
Windows verkenner kun je niet downloaden, dat is een onderdeel v.h. besturingssysteem.
@Zwijnenkop
Hoe lang heb je het probleem al?
Scan als eerste je pc eens met Mbam (klik op de link in m'n handtekening). Je moet niet 100% op vertrouwen op wat je virussoftware evt. vindt of niet.
Als alles in orde is doe dan eens een sfc /scannow (uitvoeren of zoekvak).
Heb je soms nog andere software aan boord (denk aan registerscanners)?
 
@Mik Zjegger
Mban kan niets vinden, Symatec virusscanner kan niets vinden, sfc vindt geen fouten, registerscanner van ccleaner al geprobeerd, maar bij geen van allen een resultaat.

Ik heb nog eens nagezocht op Google en daar blijken meer mensen die Windows 7 64-bit draaien dit probleem te hebben. Er stonden echter geen oplossingen bij, dus als iemand nog suggesties heeft, zijn die van harte welkom.
 
Hoi,
heb zelf ook een 64-bits en geen problemen. Is mij ook niets bekend dat dit gerelateerd zou zijn aan de 64-bits versie.
Waar je probleem nou precies ligt zou ik zo 1-2-3 niet zeggen.
Wat je eens zou kunnen uitproberen is een alternatieve verkenner om te kijken of je daarmee ook het probleem hebt.
7 alternatieve bestandsbeheerders waaronder b.v. Total Commander.
Blijft anders weinig over dan of het register opnieuw opbouwen of opnieuw installeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan