Sinds kort krijgen mensen een ruis van mij bij het skypen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcgobbo

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2012
Berichten
98
Hallo, sinds kort geleden hebben mensen last van mij omdat ze een ruis krijgen van mij bij het skypen. Soms krijgen ze ook een echo. Ik heb een microfoon in mijn laptop zitten. Weet iemand hoe ik dit moet verhelpen? Ik heb misschien een handige tip: iedere keer als ik mijn computer opstart komt er een error te staan. Het is de volgende error: unable to find a compatible srs audio device. Ik heb hier ook nog een afbeelding van: http://i.imgur.com/2sgCF.png
Hopelijk kan iemand mij helpen! Alvast bedankt! Ik weet niet zeker of dit berichtje hier goed is geplaats?
 
Laatst bewerkt:
wat zijn specs? Ik ben namelijk niet zo handig met computers.

het merk van je laptop, wat voor processor erin zit, hoeveelheid RAM, videokaart, besturingssysteem, enzovoorts.. zeg maar alle informatie over je laptop :d

Als we dat weten dan kunnen we je eventueel verder helpen. Wat mij zo te binnen schiet, is een eventuele her-installatie van de drivers van de geluidskaart.
 
de gegevens die ik zover weet

het merk is asus. Ik heb deze laptop al 2 jaar. Ik heb windows 7. In de C schijf heb ik in totaal 74,5GB ruime. Daarvan heb ik niet zo veel meer vrij. Type systeem is 64 bit.
 
Type (Model nr) laptop zou ook handig zijn.
Er zijn zoveel Asussen...
 
Je zou een externe microphoon kunnen kopen - deze zijn tegenwoordig niet zo duur meer en werken vaak ook zonder kuren en met beter geluidskwaliteit. Gewoon even langs de Mediamarkt gaan of even verder surfen op internet. Vaak hebben diverse webwinkels ook nog wel eens hele leuke aanbiedingen ertussen staan.
 
Laatst bewerkt:
de laptop van mij

Type (Model nr) laptop zou ook handig zijn.
Er zijn zoveel Asussen...

Model: Asus notebook K61IC/K70IC series
processor: Intel(R) Core(TM)2 Dou CPU T6600 @ 2.20GHz 2.20GHz

ik heb dit letterlijk overgetypt van mijn computersysteem. Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen!
 
Zoek hier:
http://support.asus.com/download.aspx?SLanguage=en&p=3&m=K61IC&hashedid=QSEAw7CIzTy2LAPv
even naar de juiste audio drivers. (Selecteer Windows 7 64 bit en dan naar audio)
Downloaden en opnieuw installeren. Zal die Error over moeten zijn. (Of de rest het dan ook weer doet?)

Heel erg bedankt! De error is verholpen. Ik ga binnenkort nog een keertje proberen te skypen. Of de ruis daarmee verholpen is, is voor mij nog een vraag! De error heeft namelijk niets te maken met opname-apparatuur. Dus ik denk dat ik nog even verder moet zoeken.
 
De error heeft namelijk niets te maken met opname-apparatuur. Dus ik denk dat ik nog even verder moet zoeken.
Wel met je audio apparatuur, dus zou me niks verbazen dat dat nu ook opgelost is.
En anders in de settings kijken of er meer "ingangen" open staan. (Echo wil b.v. wel eens voor komen als stereo uit ook als ingang staat aangevinkt.)
Suc6.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan