netwerk probleem tv en pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

thedoctor

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2011
Berichten
6
Hallo,

Ik zal het probleem even uit proberen te leggen.
Ik heb al enige tijd een Samsung tv UE37D6500 staan waarmee ik films stream vanaf mijn computer.
De tv zat draadloos verbonden met de router, en vanaf de router met een lan kabel naar de computer boven.

Nu heb ik een kabel getrokken naar de tv, zodat ik ook hd kan streamen zonder dat de verbinding de hele tijd slecht word want via wifi verlies je toch altijd een hoop snelheid....
De kabel is goed, internet op de tv werkt via de lan kabel (ook getest met de laptop) , maar hij kan nu geen verbinding met mijn pc boven krijgen.

Zodra ik de tv op wireless zet vind hij de pc wel.
Ook als de tv op kabel aangesloten zit, en ik via de laptop die via wlan op internet zit kan ik wel verbinding krijgen met de tv.

Ik denk dus dat deze verbinding in de router word tegengehouden.
Iemand ideeen over hoe ik dit zou kunnen oplossen?? Ik weet het echt niet meer...
Ik heb een Sitecom 300n router.

Alvast heel erg bedankt,

Gr Richard
 
Probeer de stekker van de router eens een half minuutje uit het stopcontact te halen, zodat hij de apparaten opnieuw inlaadt.
 
bedankt voor de tip. Dit heb ik gedaan met als resultaat dat mijn pc wel even zichtbaar is op mijn tv. Dan als ik verbinding probeer te maken lukt het niet en even later is mijn pc ook weer uit de lijst op de tv. Dan ziet hij hem ook niet meer en nog geen verbinding.

Ik denk zelf ook echt dat op de een of andere manier die router het tegenhoud, en het vreemde is ook zodra ik de tv wireless met de router verbind hij ook meteen mijn pc ziet en verbinding kan maken.

Alle suggesties zijn welkom, alvast bedankt!
 
Weet je hoe je ip-adressen statisch moet maken op je router?
 
uhmz ik zit nu op de router te kijken bij de instellingen.
Daar kan ik indd selecteren : Enable Static DHCP IP.
En je hebt daaronder een kopje staan waar je een ip adres kan invoeren + een mac adres.
Die moet ik dan dus aanzetten? En moet ik dan nog adressen toevoegen of hoe werkt dat?

zie net als ik de laptop aanzet kan ik die wel zien op de tv. Die draadloos verbonden met de router !
 
Laatst bewerkt:
Ja. Daar moet je het ip- en het mac-adres van je tv invullen (zie achterkant). Ik hoop dat het werkt!
 
Kan je tv wel streamen van andere apparaten in het netwerk? Is namelijk iets anders dan internetten op je tv...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan