DNS fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nodin

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2009
Berichten
7
Hallo iedereen,

Ik word helemaal gek van mijn laptop, wel eerder mijn internet.
Ik download wel eens torrents, voor Amerikaanse tv series die ik hier in NL niet kan kijken. Dit heeft altijd gewerkt maar nu wanneer ik op een "Download deze torrent" link klik krijg ik een nieuw scherm waarop staat:
"De server op bla bla bla kan niet worden gevonden, omdat de DNS-lookup is mislukt. DNS is de netwerkservice die de naam van een website vertaalt in het internetadres. Deze fout wordt meestal veroorzaakt door een verbroken internetverbinding of een verkeerd geconfigureerd netwerk. Deze kan ook worden veroorzaakt door een niet reagerende DNS-server of een firewall die de toegang van Google Chrome tot het netwerk blokkeert."

De gewone site doet het dus wel maar de link niet. Nu heb ik al mijn router gereset, mijn computer opnieuw opgestart, mijn firewall aangepast, op google chrome dingen geprobeert maar niks werkt.

Ik snap er niks van, maar mijn internet provider is Ziggo, kan het daar aan liggen?

Hopelijk kunnen jullie me helpen!
 
Er wordt druk geblokkeerd maar ik weet niet hoe ze dat allemaal doen. Ook niet wie dat doet. Even Googlen maar over of het een maatregel van Ziggo is. Van DNS weet ik wel het één en ander. Je kan met een hulpprogramma heel gemakkelijk naar een andere DNS. Het kan zijn dat deze DNS sneller is als de originele of dat die na verloop van tijd toch niet altijd blijkt te werken, zorg er daarom voor dat je gemakkelijk terug kunt. Het programma heet DNS Jumper en de site en de pagina ervan is momenteel hier: http://sordum.3eeweb.com/?p=4573
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan