Probleem netwerkverbinding LAN: Zelfde kabel wel internet op laptop, niet op pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

speert85

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2009
Berichten
8
Goededag allemaal,

Graag hoop ik dat jullie mij willen helpen met een netwerkprobleem. Op internet heb ik een dergelijk probleem al op divserse fora gezien, maar een concrete oplossing heb ik er niet tussen kunnen vinden of misschien werd de oplossing uiteindelijk nooit gemeld.

Ik heb het volgende probleem:
Geen internet via lan op de PC. Wanneer ik via dezelfde ethernetkabel een laptop aansluit kan ik wel op de router komen en heb ik gewoon internet. Op de PC krijg ik de melding dat er geen geldige ip-cofiguratie is en blijft het netwerk op "openbaar netwerk" staan. Verder werkt internet via wifi ook niet, maar normaliter is de pc aangesloten via de ethernet. Gezien het feit het twee verschillende kaarten zijn, sluit het (waarschijnlijk) uit dat de ethernetaansluiting is.

Ik heb als oplossing geprobeerd:
- router reset (Cisco EPC3925/router en modum in één van ziggo)
- controleren of DHCP staat ingeschakeld (weet niet precies wat het is, maar werd her en der op fora beschreven)
- Windows XP er af, Windows 7 er op (geen officiële versie)
- bij prompt -> ipconfig/renew
- netwerkadapter uit- en aanschakelen
- uiteraard de automatische probleemoplosser van zowel XP als Windows 7, maar naar mijn ervaring komt deze eigenlijk nooit met een oplossing :) )
- nieuwe driver netwerkadapter

Printscreen ipconfig
ipconfig.jpg

Printscreen gegevens netwerkverbinding

gegevens netwerkverbinding.jpg

Nogmaals, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Begin aardig wanhopig te worden.. :(
 
Laatst bewerkt:
Misschien kun je nog proberen handmatig een ipadres op te geven. Dus naar je netwerkadapter eigenschappen en dan kun je 192.168.1.204 bijvoorbeeld proberen. Misschien dat hij het statisch namelijk wel doet. Waarom weet ik niet, maar je kan het proberen.
 
Laatst bewerkt:
Helaas. Ik heb dit bij het IP4-protocol geprobeerd. Ip-adres, subnetmasker en de standaardgateway ingevoerd. Geen respons.
 
Ga eens naar apparatenbeheer.
Click op + bij netwerkadapters is deNetwerkadapter wel geinstalleerd?

Ook ingeschakeld?
 
Ga eens naar apparatenbeheer.
Click op + bij netwerkadapters is deNetwerkadapter wel geinstalleerd?

Ook ingeschakeld?


Ja, geïnstalleerd en ingeschakeld. Volgens "apparaatstatus" werkt hij correct.
 
Uninstall de Wlan eens indien aanwezig.
Herstart.

Werk het daarna nog niet, dan in Apparatenbeheer de driver vewijderen en opnieuw installeren.
Laat je besturingssysteem dan na herstart de driver eens installeren.

Of ga naar moederbord of pcproducent en download de Landriver.
 
Laatst bewerkt:
Uninstall de Wlan eens indien aanwezig.
Herstart.

Werk het daarna nog niet, dan in Apparatenbeheer de driver vewijderen en opnieuw installeren.
Laat je besturingssysteem dan na herstart de driver eens installeren.

Of ga naar moederbord of pcproducent en download de Landriver.

Nou, heb zowel de WLAN als de Lanadapter ongeinstalleerd en herstart en de laatste driver nog een keer geprobeerd te installeren voor de LAN. Maar heb geen nieuwere kunnen vinden.
Overigens had ik deze optie in eerdere pogingen al meegenomen, maar blijven proberen :)

Maar je denkt niet dat het een router probleem is?
 
Misschien nog handig te vermelden dat het allemaal wel gewerkt heeft, maar dat het van het één op het andere moment niet meer werkte? Zonder dat er met de instellingen is gespeeld?
 
Van het forumwatchdog moet ik even reageren om mijn topic weer onder de aandacht te brengen daar hij nog niet is opgelost!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan