Bestanden delen tussen Mac en PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanSr

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2002
Berichten
234
Bestanden delen in mijn Windows thuisnetwerk lukt nog steeds niet.
Als ik aan beide kanten "delen" inschakel zie ik een PC op de Mac en op de PC's de Mac. Tot zover prima.
Maar als ik op de Mac klik vanaf een PC krijg ik een venster met Netwerkwachtwoord opgeven.
Daar onder een account en de mogelijkheid een ander account op te geven.
Het kan niet schelen waar ik het wachtwoord invoer, of welke accont ik ook kies, steeds kom ik hier weer terug.
Andersom zie ik vanaf de Mac éen PC, niet helder is waarom alleen die. De bestanden daarop kan ik wel benaderen.

De PC's onderling gaat prima. Windows 7.

Op de Mac draait OS X 10.7.3

Is er ergens een overzichtelijk verhaal over alle noodzakelijke instellingen? Alle helpfiles hebben me nog niet verder gebracht.
 
Dank! Verheldert veel! Alles staat nu zoals daar in aangegeven.
Nu verder wroeten aan de Windows kant.
Ik meld me als het gelukt is.
 
Het blijft curieus.
Op de PC's de instellingen minutieus nagezocht. Allen in dezelfde werkgroep in een thuisnetwerk.
De PC's zien elkaar, bestanden uitwisselen probleemloos.
De ene ziet de Mac niet, de andere wel. Als ik bij deze PC op de Mac klik krijg ik "Toegang geweigerd. Foutcode 0x80070035. Kan het netwerkpad niet vinden."

Het netwerk werkt probleemloos verder, gewoon internet toegang en printen zonder problemen.

Vanaf de Mac zie ik alleen de PC die de Mac ook ziet. Daar kan ik bestanden benaderen.
Een soort eenrichtingsverkeer, dus.

Alles opnieuw opstarten helpt niet.

Ik moet zeggen dat Windows het op dit punt helaas wint in simpelheid. Hoe anders was dat vroeger, toen was het juist andersom.
 
Nou, ik weet niet wat jij verkeerd doet dan? Als ik in Finder naar de Windows PC ga die in mijn netwerk hangt bij "Gedeeld" en ik ga naar verbinden als en voer daar mijn gebruikersnaam en wachtwoord in van de gebruiker van de Windows PC, kan ik gewoon inloggen en de bestanden zien en bewerken. Andersom gaat dit ook zonder problemen :)

Op de Mac: Kijk eens onder Netwerk, bestandsdeling, opties. Deel bestanden en mappen via AFP en Deel bestanden en mappen via SMB (Windows) en zet bij beide een vinkje. Zet daar onderaan bij je gebruikersnaam een vinkje zodat je daarna je wachtwoord kan invoeren om op te slaan.

Daarna zal alles Vice Versa moeten werken.
 
Laatst bewerkt:
@ rappie, dank voor je hoopgevende bijdrage. Bij mij werkt het niet. Ik ben dus jaloers op de mensen waar het wel werkt.
 
Als ik in Finder naar de Windows PC ga die in mijn netwerk hangt bij "Gedeeld" en ik ga naar verbinden als en voer daar mijn gebruikersnaam en wachtwoord in van de gebruiker van de Windows PC, kan ik gewoon inloggen en de bestanden zien en bewerken.[KNIP]
:)

Gebruiker zonder wachtwoord heeft STANDAARD geen toegang tot locale PC[WINDOWS] (Kan Apple nog een puntje aan zuigen, alhoewel dat UNIX is.)

Ilja. _\\// will be known from here as Wolf Ilja. \\//
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan