photoshop: aanmaken kwalitatief goede pdf

Status
Niet open voor verdere reacties.

simson

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2004
Berichten
67
Ten behoeve van het aanleveren van materiaal aan een internetdrukkerij wil ik van een photoshop psd met o.a. tekst een pdf aanmaken. De resultaatpdf moet snijtekens op de hoeken bevatten en er moet een afloopgebied aangegeven kunnen worden. Mij zijn twee methodes bekend om vanuit photoshop een pdf te maken. 1. m.b.v. menuonderdeel bestand.opslaan als.pdf en 2. m.b.v menuonderdeel bestand.afdrukken.

Bij de 1e mogelijkheid (opslaan als) en dan door te kiezen voor een x/pdf wordt een kwalitatief goede pdf aangemaakt met goed te lezen tekst. Er zijn echter geen instellingen om snijtekens op de hoeken aan te geven en een afloopgebied.
Bij de 2e mogelijkheid (afdrukken) kies ik als printer voor de optie Scansoft PDF Create. De resultaatpdf kan snijtekens op de hoeken bevatten en een afloopgebied. Echter de resultaatpdf is zeer matig van kwaliteit en de tekst is slecht leesbaar.

Dus samenvattend: hoe maak ik van een photoshop-psd (met tekst) een kwalitatief goede pdf met snijtekens en een afloopgebied?


Simson

Ik gebruik Photoshop CS5 (versie 11) 64 bits.
 
De internetdrukker vraagt bij voorkeur om hoge resolutie pdf. Of om jpg. Maar hoe maak je een jpg met snijranden?
 
snijranden/kader maak je in een nieuwe laag(in PS)
Makkelijker is het om het met ID(adobe indisign) te doen.
Daar heb je wel de functies die je zoekt, nadien snijranden en afloop aangeven,opslaan in pdf in afdrukkwaliteit enz.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan