Netwerk opzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

vjdj

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
5
Beste Helpmij lezers,

Ik heb gezien dat hier heel wat knappe koppen op het gebied van IT rondkijken. Mijn vraag luidt:
Ik heb een computer en wil graag mijn bestanden delen zodat ik vanaf mijn vakantie huis bij mijn bestanden kan.
Op deze computer staat windows server 2003 geinstalleerd. Wat is de beste methode om dit te doen?

Heeft iemand hier een handleiding voor?

Alvast bedankt voor het lezen en mogelijk hulp.
 
Welkom bij helpmij,
Je hoeft geen netwerk op te zetten om bij je bestanden te kunnen komen, (het kan wel)
Wat je kan doen is of je bestanden uploaden op een uploadsite (niet echt aangeraden)
Of een externe geheugen aanschaffen en daar je bestanden op zetten (veilig)

Ik hoop dat je dit bedoeld?
 
Mogelijk heb je hier wat aan, http://www.onecomputerguy.com/networking/w3k_vpn_server.htm
Is natuurlijk een basis manier om een vpn op te zetten.

- Wat je natuurlijk ook kan doen is hamachi gebruiken om een vpn tunnel op te zetten.

- nog een andere manier is een ftp server opzetten zodat je kan up en downloaden

- eventueel doormiddel van dropbox een synchronisatiefolder opzetten (al dan niet in combinatie van een truecrypt container)

- etc etc etc etc
 
Wat ik eigenlijk wil is dat ik een map wil hebben waar iedereen in kan. Dat wil ik niet doen met behulp van uploaden op een site of dropbox. Dit wil ik bereiken door het lokaal op een computer te zetten en dat mensen van buitenaf erin kunnen. Zoals je lokaal bij windows ook met een ip kan verbinden. Hoe kan ik dit realiseren?
 
Laatst bewerkt:
Jij wil niet gaan "Net use"-en over het internet.
Vanuit security/privacy oogpunt is dat gewoon not-done
Via een vpn connectie kan dat wel aangezien je dan een beveiligde tunnel hebt over het internet heen waardoor jij je onveilige gegevens heen gooit.

Dan blijven in mijn eerdere post 2 oplossingen over teweten een eigen op te zetten vpn
f de hamachi oplossing die dat ook doet maar dan 10x makkelijker (installeer programmaatje op server, maak een netwerk aan + wachtwoord, installeer zelfde programmaatje op de werkplek,verbind met het aangemaakte netwerk et voila een netwerk verbinding)
 
Is het niet mogelijk met een andere programma? Ik wil wel dat het kan synchroniseren en wil het wel wat profesioneler. Kan dit met citrix???
Als iemand nog een mogelijkheid weet graag.

Want ik wil een soort dropbox idee maar dan niet met dropbox of een andere site.

Alvast bedankt.
 
Misschien is TeamViewer iets
Dan kun je op je computer thuis vanuit je laptop werken.
Moeten natuurlijk wel beide aan staan.
Dan kun je specifieke bestanden ook over en weer kopiëren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan