Ik wil scans van brieven (foto's) verkleinen zonder scherpte verlies, of minimaal.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miauw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 okt 2003
Berichten
1.033
Ik ben op zoek naar een programmatje waarmee je ingescande brieven die als foto's zijn opgeslagen, kan verkleinen met zo min mogelijk beeld verlies.

Het probleem is dat de bestanden bij elkaar te groot zijn om te versturen, is daar een mogelijkheid voor behalve via de e-mail van Outlook, want dan gaat de kwaliteit echt hard achteruit.

Wie kan mij goede raad geven?
 
Ik heb de vraag verplaatst :)
 
Oeps, ik dacht dat ik op de goede plaats zat, bedankt voor het verplaatsen.

Ik zal het testen, maar als het niet anders kan, dan verstuur ik 2 maal het bericht met verschillende brieven.
 
https://www.wetransfer.com/ zou je ook kunnen gebruiken. De bestanden in een map, inzippen, uploaden en degene waar het naar toe moet krijgt dan een mailtje met daarin een link waarmee hij de bestanden kan downloaden.
 
Als het een kleurenscan betreft, dan kan je hem zwart wit maken.
ook kan je proberen de foto wat bij te snijden door de extra randen weg te halen.

Daarna (als ze nog te groot zijn) kan je altijd nog gaan verkleinen met programma's
 
In welk formaat zijn de bedoelde afbeeldingen (.BMP, .GIF, .TIFF, .PNG, .JPG)???

Als ik uitga van .BMP (Windows Bitmap) dan kan je die sowieso simpel via Paint Opslaan als..., & dan kies je .JPG. Het compressie-algoritme van .JPG zorgt niet alleen voor een heel stuk kleiner bestand, het verbeterd ook de kwaliteit, contouren worden scherper & kleuren worden exacter gedefinieerd..!

E-mail kan doorgaans maar 10MB maximaal verzenden, inclusief alles, enveloppe, brief & bijlages. Uitzonderingen zijn Gmail (1GB), Live, & Yahoo!

Als je een Live-account (@Hotmail., @Live., of @Msn.) hebt, dan heb je na een maand ook de beschikking over een SkyDrive, van 25 GB... Daar kan je de foto's opladen in een aparte map, stelt de rechten in (wie van je contactpersonen er toegang toe hebben), & die stuur je dan de link van die SkyDrive-map op, waarna ze alleen maar op de link hoeven te klikken & aan te melden met hun eigen Live-account om jouw foto's te bekijken c.q. op te halen. Maximum upload per bestand: 50MB.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan