Huawei HG655D i.c.m. Netgear SC101T

Status
Niet open voor verdere reacties.

hblok7750

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2012
Berichten
11
Ik kan mijn SC101T niet meer benaderen sinds ik werk met mijn Huawei HG655D, in mijn computer zie de beide HD's van de Netgear een paar seconden en dan zijn ze weer verdwenen. Online kon dit probleem niet verhelpen.:confused:

gr. Hans Blok.
 
Zou een goed plan zijn dat je even wat meer duidelijkheid geeft:
a. Wat is een SC101T? Een NAS of (draadloze) router of een laptop/computer?
b. Wat is een HG655D? Een NAS of (draadloze) router of een laptop/computer?
c. Hangt een van beiden in of beiden in een netwerk? En welke ip-adressen hebben ze? En hangen ze aan hetzelfde netwerkapparaat (bedraad of draadloos) of aan 2 verschillende?
d. Is er wat betreft Internet-provider apparatuur nog wat gewijzigd recent? Bijv. door overschrijving naar een andere provider etc.

Je begrijpt dat het allemaal heel leuk is dat je merken en types op het forum zet in je posting, maar de kans dat iemand precies jouw combinatie van apparatuur heeft is niet groot... :rolleyes:

We horen het wel.

Tijs.
 
Hallo Tijs.

SC101t is een NAS van Netgear met 2 HD's die bekabeld in een netwerk is opgenomen.
HG655D is een modem van Huawei wat draadloos en bedraad kan woden gebruikt, bij mij bedraad.
Sinds ik dit modem gebruik kan ik de NAS niet meer benaderen.
Ik kan via mijn browser wel het IP adres openen en in het modem komen, maar zie geen mogelijkheden om de NAS te activeren.

gr. Hans.
 
a. Zijn zowel de pc als de NAS aan de HG655D bedraad verbonden?
b. En had je de NAS een vast ip-adres gegeven voordat je de HG655D kocht? Indien ja, dan verwacht ik dat de HG655D een andere IP-netwerk gebruikt dan de je oude router. Indien nee, dan zou je de NAS eens uit moeten zetten, daarna weer aanzetten, even wachten en in de HG655D nakijken (in de zgn. DHCP Lease table) welk ip-adres de NAS gekregen heeft.

Je begrijpt nu ook waarom ik de ip-adressen van beide apparaten wilde weten (je pc en de NAS).

Tijs.
 
Nas

Beste Tijs.

Ik begrijp al je vragen en heb al de mogelijke instellingen al gedaan, helaas zonder resultaat.
Mijn volgende vraag, is het voor jou mogelijk om op een of andere manier met mij contact op te nemen ( telefonisch) dan kan ik terug bellen naar een vast nummer
dit kost mij niets.
Dan is er een mogelijkheid om via Teamviewer in mijn systeem te kijken en met mij het probleem misschien op te lossen.

Hoop dat het mogelijk is, groetjes Hans Blok.
0488-481007.
 
Even een tussenstand voor de volgers van deze discussiedraad:
Via Teamviewer gezien dat inderdaad de I: en J: schijfletters (zoals ingedeeld op de pc (met XP)) af en aan verschijnen in Deze Computer en in Schijfbeheer. Ze verdwijnen binnen een seconde weer.
De NAS geeft de hele tijd positieve PING responses, dus een permanent probleem met de netwerkverbinding lijkt het niet te zijn.
Met de NAS zijn geen werkende webbrowser en ftp verbindingen mogelijk: De NAS verbreekt telkens direct de verbinding. Dat lijkt consistent te zijn met een óf netwerkprobleem vanaf de NAS óf een probleem op de NAS zelf.

Tevens via HijackThis en lspfix.exe enkele vage (netwerkgerelateerde) dingen verwijderd op de pc, waaronder iets dat gfklspservice.dll heet en gfklspservice.exe. Dat leverde niet het gewenste resultaat.

Hans gaat morgen of overmorgen een test doen met een puur lokaal netwerkje vanaf de Thomson routermodem (=routermodem die hij eerder had), en kijken of de I: en J: schijf dan wél 'permanent' verschijnt in Deze Computer en Schijfbeheer.
Werkt dat, dan zijn er (wat mij betreft) 2 mogelijkheden:
a. De Thomson routermodem 'degraderen' tot (bedrade) netwerkswitch en die tussen de NAS, PC en Huawei zetten. Het router- en modemgedeelte van de Thomson worden dan dus niet gebruikt. Dit is een relatief bewerkelijke oplossing, maar kost niets extra.
b. Testen met een nieuw aangeschafte 4 of 5 poorts switch, die tussen de NAS, PC en Huawei zetten en dan kijken of daarmee ook een goede verbinding tussen PC en NAS (en Internet) te realiseren is. Dit is een bijzonder eenvoudige oplossing, maar kost de aanschaf van een nieuwe netwerkswitch (plusminus 20 euro).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Beste Tijs.
Het probleem is niet opgelost, maar op dit moment gebruik ik mijn oude modem en daarmee kan ik mijn NAS wel bereiken.
Waarschijnlijk krijgen we hier in Kesteren glasvezel en dus ook een nieuwe provider, dus wacht ik maar even .
Toch hartelijk bedankt voor jou inzet.
met vriendelijke groet, Hans.
 
Ik heb nog een paar mogelijkheden heb genoemd in mijn vorige posting, zoals het inzetten van een (aan te schaffen) switch tussen de NAS, PC en Huawei (optie b.).
Natuurlijk staat het je vrij om een andere keuze te maken (zoals wachten op een andere provider etc.)

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan