• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch starten van macro bij opstarten excel 2010-bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

bullenpees

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2012
Berichten
38
Hoi,

Ik ben opzoek naar een manier waarop je een macro automatisch kan laten starten bij het opstarten van een excelbestand (excel 2010). Nu heb ik dat heel lang geleden wel eens gebruikt en ik kan mij vaag herinneren dat het te maken heeft met de naamgeving van de macro.
Wie weet de oplossing? En als je hem weet, weet je hem dan ook voor Word?
Dan ben ik even uit de brand en kan in verder.

Alvast bedankt.

BP.
 
Zoiets?

Zet deze in ThisWorkbook
Code:
Private Sub Workbook_Open()
En hier je code
End Sub
 
Hoi Ad,

Het werkt goed dus dat is mooi.
Nog een vraagje. Is er ook een manier om een macro te laten starten bij het afsluiten van een bestand?
Daarmee zou ik het e.e.a. weer terug kunnen zetten in de orginele zetting.

Ik hoor graag van je.

Grtjs BP
 
Kijk eens in de module van ThisWorkbook bij de gebeurtenissen (aan de rechterkant).
Je hebt nu 'Open', ........klik eens op het pijltje.
 
Doel je op dit?

Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
......macro....
End Sub
 
Helemaal goed.:thumb:
 
En.... HIJ DOETTUT.

Mijn dank is zeer groot.
Dit geeft mij wat minder kopzorgen. Collega's moeten in een excelbestand zelf aan de gang, maar ik zag mijn geest al dwalen als zij vanalles zouden kunnen verslepen. Nu wordt het slepen netjes uitgezet en bij vertrek weer aangezet.

Ik neem aan dat het voor Word niet veel anders werkt.

Grtjs BP
 
Helaas ben ik niet bekend met Ms-Word.
 
De principes zijn dezelfde, enkel de objectmodellen verschillen. Zelfde bij Access en Powerpoint.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan