videobewerking

Status
Niet open voor verdere reacties.

janco1997

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2010
Berichten
244
hallo!

Omdat ik filmpjes maken etc wel leuk vind, wou ik er wat dieper op gaan. Ik bewerk nu simpele filmpjes in magix video delux 16 plus. Nou wil ik wat verder gaan, dus iets meer met special effects en animatie etc. Welk bewerking programma raden jullie mij aan? Ook ben ik erg bekend in autodeskmaya (proefversie) dus ik kan animaties maken van verschillende objecten, maar hoe kan ik die dan omzetten naar een videobestand?
Zelf heb ik een statief en een goede videocamera (sony handycam full hd).

Ik hoop dat jullie mij meer informatie hierover kunnen vertellen!

groetjes!
 
Hallo!
Misschien dat het programma Cyberlink PowerDirector 7 of 10 iets voor je is?
Versie 7 is gratis en versie moet je voor betalen.

Groetjes, Jochem
 
Ik ben heb nu aan het instaleren dus ik zal kijken of het me bevalt!
Ik vraag me soms ook af hoe kan ik nou een stukje film uitsnijden en op een andere achtergrond plakken?
 
bedankt voor dat programma, maar ik denk toch dat ik iets professioneeler zoek, dit lijkt namelijk erg op magix video delux, erg simpel dus ;)
 
geavanceerd = sony vegas pro

super geavanceerd = adobe after effects :D
 
Werk al jaren(voor werk) met volle tevredenheid met Adobe Pr en Ae
Voor heen met Ulead dat overgenomen is door Corel
Het zijn echter wel programma's waar je toch echt ervaring mee moet hebben en een zak met geld
 
Laatst bewerkt:
Super bedankt! Ik denk dat ik wel verder kom met adobe! Ik heb gelezen dat je hiermee ook greenscreen en zulke dingen kan importeren, precies wat ik zoek!

Nu bijna al mijn vragen zijn beantwoord, heb ik dus nog een vraag. Hoe kan ik nou een geanimeerd object converteren naar een videobestand met een groene achtergrond?

Groetjes!
 
Dat kan op vele manieren met adobe, ik stel voor dat je eerst de help eens raadpleegd.
Zie : color key
Het mooist is dit in AE
 
ik snap wel hoe je dan de achtergrond kan weghalen, namelijk met chroma key. Maar ik bedoel hoe kan ik nou van een geanimeerd object van autodesk maya naar een videobestand?
 
Zie de help van maya, heb met dit programma geen ervaring.
Ik werk met ae.
Ik heb wat gegoogeld en er zijn handleiding te vinden.
Als je een stap voor stap plan wilt advizeer ik je toch om een eenvoudiger programma te kiezen.
Dit zijn toch de basis dingen die je toch onder de knie moet hebben.
 
Laatst bewerkt:
Uit de helpdesk van maya heb ik het niet kunnen halen. Ik heb ae wel onder de knie, maar hier kun je nou niet echt een object maken en echt mooi animeren (wat beter lukt in maya)
 
Zelf gebruik ik Sony Vegas pro 10.0, dit werkt met mijn kunsten erg goed.
in het begin is het lastig maar later begrijp je het wel en kun je zelfs met groene schermen te werk!
Voor middel/adv mensen is deze erg geschikt!
 
Uit de helpdesk van maya heb ik het niet kunnen halen. Ik heb ae wel onder de knie, maar hier kun je nou niet echt een object maken en echt mooi animeren (wat beter lukt in maya)

AE is DE tool voor dit soort werk , dus wat heet "onder de knie"
Pro's komen nu nog steeds met andere ideeen en tricks om te gebruiken in AE.
Voor velen blijft dit program ook te hoog gegrepen en vallen terug op eenvoudiger programma's die vooringestelde effecten/annimaties hebben.
een nadeel is dan dat daarmee de mogelijkheden ook minder worden.
 
kijk ik maak een combinatie tussen 2 programmas, met ae maak ik mooie geanimeerden titels, en bvb ook light effecten enzo, en ik gebruik magix video delux om alles in elkaar te zetten! En met onder de knie bedoel ik, ik weet hoe het ongeveer werkt, dus de hoofd dingen en de kleine dingen zoek ik op op google ;)
 
hoe ik een 3d animatie zou maken:
google sketchup + google 3d warehouse (gratis)
sketchyphysics 3.2 (gratis) <<met alle wetten van newton voor animaties.
Light-Up.co.uk <<photorealistic rendering, kijk zelf maar. (deze plugin is de beste in z'n soort de details van need for speed zijn gemaakt door de zelfde persoon)
^^als je de probeer versie langen dan een maand wilt gebruiken delete je hem, en je verwijderd dit bestand: %appdata%/google/sketchup/log dinges...
en uitvoeren >> regedit >> zoeken >> lightup>> verwijder alleen de lightup map.

avs video editor is ook een goed programma.
 
nee ik heb al een aantal modellen voor een spel (farming simulator) gemaakt, en sketchup is daar veelste vierkant voor, zelf gebruik ik dus ac3d en autodesk maya ;) En voor dat spel heb ik dus ook al een aantal animaties gemaakt ;) Maar dat light up ziet er idd wel erg mooi uit!
 
Ik gebruik nou cinema 4d werkt opzich ook wel fijn, bedankt voor alle hulp!
 
Leuke suggesties, maar er is maar één programma dat het ultieme bereiken kan, je noemde Adobe al: Premiere Pro.
Al het andere is leuk en aardig, maar valt in het niet. ;)
 
Naja zolang ik maar simpelen 3d vormen kan maken en exporteren als .avi vind ik het goed :p eerst dit maar een beetje leren daarna weer een stapje verder ;0
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan