Windows op SSD, HDD voor opslag.

Status
Niet open voor verdere reacties.

wouwter

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2006
Berichten
15
Hallo beste mensen van Helpmij,

Ik krijg deze week een SSD en wil hier Windows 7 op installeren. Daar wil ik een harde schijf bij doen om gewone bestanden op te slaan (deze gebruik ik nu, het plan is om deze te formatteren). Nu vroeg ik me af hoe ik Windows 7 het beste kan installeren, ik heb al een tijd geen Windows geïnstalleerd en nog nooit met twee harde schijven. Is het slim om eerst alleen de SSD aan te sluiten, Windows daarop te installeren en daarna de normale harde schijf erbij te doen of kan ik Windows gewoon installeren als ze allebei zijn aangesloten?

De SSD is een Crucial m4, 64gb en de harde schijf een Western Digital Caviar blue, 400gb (WD4000AAKS).

Bij voorbaat dank voor jullie hulp. :)
 
Je kan die ssd erbij prikken, windows daarop installeren vanaf de dvdrom.
De belangrijke data op je huidige schijf kan je achteraf backuppen, en die Hd weer formateren voor hergebruik
 
Er staat nu Windows XP op de HDD, dus die harde schijf ga ik eerst formatteren voor ik hem aansluit. De bestanden staan op een externe harde schijf, dus ik hoef verder geen bestanden over te zetten. Maar ik begrijp dus dat ik zowel de SSD als de HDD aan kan sluiten en bij de installatie van Windows 7 er voor kan kiezen dat hij zich op de SSD installeert?

Misschien een beetje een stomme vraag, maar wil het even zeker weten voor ik eraan begin. :p
 
Ja dat kan! En na het installeren van Windows7 moet je al je programma's ook weer opnieuw installeren. Je kan niet zomaar je programma's kopieren; wel je data bestanden

Je kan natuurlijk de HDD niet aansluiten tijdens de installatie. Dan weet je zeker dat windows op de SSD komt.
Ron
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan