Keyboard op computer als audio. GUITAR LINK UCG102 geeft geen resultaat bij opname.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Loveman

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2012
Berichten
41
Ik zou heel graag een acceptabele orkestband bij mijn liedjes willen maken met de computer.

Daarom heb ik een GUITAR LINK UCG102 van Behringer aan geschaft. Tevens heb ik getracht mijn keyboard via de audio ingang te plaatsen.

Het lukt me op beide wijzen niet om een audio opname te maken. Ik krijg geen geluid na opname. Zelfs wanneer ik in Windows Vista Line in probeer in te stellen. Krijg nu zelfs het icoontje niet meer bij de keuzes.

Weet iemand de oplossing? Kan GUITAR LINK UCG102 ook gebruikt worden voor keyboard?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die Guitar link is waarschijnlijk een midi aansluiting. Dat zal wel lukken, mits je keyboard ook midi heeft. De meeste degelijke dingen hebben dat wel. Over dat opnemen: weet je zeker dat je 'm in de goede aansluiting hebt gestopt? Misschien staat de lijn-ingang/microfoon gedempt. Probeer anders op te nemen met Audacity.
 
Dank voor je reactie... Ja audiocity doet niet wanneer ik het keyboard in de line in doe.

Het usb gitaar apparaat doet helaas ook niets.

Het zou toch moeten lukken, om zo een orkestband te maken en daarna met Usb Micro in te zingen.
 
Heb je alles wel goed ingesteld? Anders neemt 'ie natuurlijk ook niets op... En wat versta jij onder "helemaal niets"? Heb je de software wel geïnstalleerd?
 
Ik heb genoeg programma's, zoals de mee geleverde software waaronde Cakewalk (bij USB Micro). Krijg in Vista ook niets ingesteld bij de geluids en opname instellingen.
 
Niets ingesteld? Kan je het niet vinden, of kan je niet slepen met de balkjes? Je moet natuurlijk wel de goede input selecteren...
 
Via welke input sluit je 'm aan? Microfoon of line-in?
 
Als het goed is wel, je kan het natuurlijk altijd proberen...
 
GUITAR LINK UCG102 is een audio interface voor gitaar.
Als je deze met de USB aansluit en de software (drivers) geinstalleerd heb moet hij bij audio apparaten terug te vinden zijn.
(Juiste drivers? http://www.behringer.com/EN/Products/UCG102.aspx)
En dus aankiesbaar als input in je audio programma's.
Zal wel mono zijn. (Gitaar is stereo heeft weinig zin :))
Als je je keyboard op de behringer aansluit (helaas dan mono) moet je wel level high schakelen.
Als je de ingangen van de geluidskaart op je PC gebruikt moet je natuurlijk deze in de software als ingang kiezen.
 
Dank... Is toch niet gelukt. Wellicht is apparaat defect. Er brand geen lichtje als ik wat inplug, wel waneer ik hem eruit wil halen (rood knipperen).
 
Buiten om dat de behringer een gitaar interface is, zal deze audio signaal moeten omzetten naar computer taal.

Je moet het volgende doen.
Sluit je keyboard via de line in van je pc aan (doormiddel van een rood/wit tulp naar 3.5 mm jack of 2x 6.3 mm jack naar 3.5 mm jack stereo) deze kabeltjes heb je misschien al, anders zijn ze bij een willekeurige muziekhandel wel te verkrijgen.
Als je keyboard op bovenstaande manier is aangesluiten, kun je in het config scherm van windows je audio apparaten terug vinden, dus ook je opname apparaten, in dit geval is het de line in van je eigen geluidskaart. Deze moet dus niet gedempt staan en het volume vrijwel helemaal omhoog.

Daarna start je je opname software (audacity of cakewalk of cool edit pro) en dan kun je bij preferences/options aangeven wat je opname bron is (dus "naam geluidskaart" "line in")
Daarna selecteer je in je bedienings paneel van je software dat je dus gaat opnemen (knopje met dat rode rondje in het midden) en dan wacht je een paar seconden en je speelt in. Als je klaar bent druk je op stop en als het goed is heb je wat opgenomen.
 
Buiten om dat de behringer een gitaar interface is, zal deze audio signaal moeten omzetten naar computer taal.
En laat ie dat nou net doen. :) (Is dus eigenlijk gewoon een geluidskaart)
Maar verder top uitleg. :thumb:
 
En laat ie dat nou net doen. :) (Is dus eigenlijk gewoon een geluidskaart)
Maar verder top uitleg. :thumb:

Dank u Dank u, zo ben ik ook ooit begonnen, dus daarom help ik maar al te graag iemand die hetzelfde moet overkomen als mij 5 jaar geleden.

Wat betreft "laat ie dat nou net doen", hij schijnt het dus nog niet te doen, omdat er geen juiste instellingen zijn gekozen, maar nee het is geen geluidskaart, een geluidskaart is letterlijk een DAC (digital to analog converter) een ADC (analog to digital converter) is niet persee een geluidskaart, deze doet wel het geen wat in de buurtkomt van een geluidskaart, maar dat is het niet persee.
 
Laatst bewerkt:
En hoe maakt je geluidskaart je microfoon of line ingang digitaal?
(En de GUITAR LINK UCG102 een hoorbaar signaal voor zijn hoofdtelefoon aansluiting?)
Juist. Met DAC's en ADC.
Overigens een DAC is ook niet perse een geluidskaart. (Alleen als de Analoog audio is :))
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan