format videobestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmuppet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Berichten
2.273
Ik heb in mijn huiskamer een HUMAX 5100c decoder, voor het ontcijferen van het signaal van Ziggo. Prima ding:thumb:, en heeft bovendien een mogelijkheid om vanaf een USB-station videobeelden af te spelen. Lijkt ideaal, en dat is het in prinipe ook, ware het niet dat het ding nogal kieskeurig lijkt met het format van de mediabestanden.
Het is mij volkomen onduidelijk wat het ding nou wel en niet speelt, en waarom. AVI bestanden bijvoorbeeld zijn altijd een probleem. Oorzaak zit waarschijnlijk in dat AVI een zogenaamd “containerformat” is, wat zoveel inhoud als dat iets wel AVI kan zijn, maar het er maar vanaf hangt wat er uiteindelijk in zit. (zoals bijvoorbeeld “bier” ook een nogal rekbaar begrip is. Er zijn talloze, niet vergelijkbare soorten, die toch allemal “bier” heten)

De decoder speelt allerlei formaten, maar ook allerlei formaten niet. Het heeft er de schijn van dat hij eigenlijk alleen bestanden lust die mpeg4 als broncode hebben. Ik heb een aantal mediabestanden omgebouwd naar allerlei andere soorten met Xylisoft Video Converter.
Dit is knap irritant, want als ik eens wat van het internet trek, kan ik het wel vergeten om direct afs te pelen, ik moet eerst de bestandsindeling onderzoeken en eventueel het bestand eerst converteren (en dat duurt zomaar een uur of langer). Er worden bijvoorbeeld veel HD bestanden aangeboden als MKV of H264, maar negen van de tien keer werkt dat niet. Grrrrr…..:evil:

Kan iemand me vertellen welke bestandsformaten (en de opbouw daarvan) de HUMAX 5100c nou feitelijk ondersteund?
 
i did read TFM.... maar dat geeft nog geen antwoord op mijn vraag. Dat het ding XviD leest, dat snap ik, maar wat leest het nog méér? Kennelijk zijn er nog meer bestandsformaten die geen probleem opleveren, maar welke nou wel/niet, is me niet duidelijk. En als het niet nodig is, ga ik niet eerst alles converteren naar XviD.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan