Effecten van MIDI file verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ultraware

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2010
Berichten
268
Hallo iedereen,

Ik heb voor Guitar Pro 5.2, een hele goede gitaartab gevonden. ( met onder andere basgitaar en drums, heel netjes uitgewerkt )
Omdat ik de tabs liever bekijk en afspeel in een DAW ( Cokos Reaper ), vanwege de meerdere mogelijkheden zoals een zicht op de piano roll, en een VST die het midi geluid vervangt door een hoog kwaliteit geluid, heb ik de file dus geëxporteerd van een .gp5 bestand naar een .mid bestand. Ook is dit zo handig om een goed klinkende demo te maken voor bijvoorbeeld mijn band.

Maar nu komen de problemen. Als ik deze MIDI file in mijn DAW invoeg, dan neemt hij de midi effecten mee. Dit kan soms heel irritant zijn omdat dan bepaalde noten wegvallen, of ineens op het rechter kanaal te horen zijn i.p.v. links wat ik ingesteld had. Dit soort irritaties heb ik al een tijdje, ook met andere tabs. Hoe kan ik dit voor eens en altijd oplossen? Ik wil gewoon een MIDI file met alleen de noten, en geen "Volume MSB" of "Pan Position MSB", etc.

Deze effecten kan ik uitschakelen via de events list in Reaper, alleen dit moet een voor een gebeuren, wat dus zeeën aan tijd kost. Is er een manier waarop ik gewoon alles in een keer weg kan halen? Het handigste zou zijn in Guitar Pro zelf. Nogmaals, ik gebruik Guitar Pro 5.2

Alvast bedankt!!
 
Opgelost!!

Okay het probleem is opgelost, door perongeluk op iets te klikken wat niet de bedoeling was!

Kijk, de Events van de MIDI stonden op Channel 1, en de MIDI Noten stonden ook op Channel 1. Ik heb dus alle MIDI NOTEN verplaats naar Channel 13 , en de effecten bleven zo dus op Channel 1 staan. Nu zorgen de effecten voor geen problemen meer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan