router configureren voor ip camera

Status
Niet open voor verdere reacties.

ajram

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2012
Berichten
5
Hoi

Ik weet het de vraag is al veel gedaan maar IK snap er helemaal niks van.
Ik heb een ip camera van velleman en dat gaat goed, ik zie intern alles alleen om het van een afstand te zien, tja dat lukt niet.
Ik heb een cisco wrt160nv2 daar moet ik bij poortforwarding het adres opgeven.
Nou zet ik daar in 192.168.1.100 zoals de camara aan geeft (dit wisselt trouwens) en het vinkje bij enable en ik zet poort 80 open.
Mijn internet modem geeft als ip adresbijvoorbeeld aan 83.87.100.212
Maar nou, waar moet ik in vredsnaam dit neer zetten en hoe want als ik 192.167.1.100 doe werkt van buiten natuurlijk niks, poort 80 is open want dat heb ik met een online poortchecker gecrontroleerd.
Ik zit op casema en heb een dhcp configuratie.
Ik hoop dat ik het een beetje fatsoenlijk heb neergezet.

Alvast bedankt.
 
je moet eerst (in) de camera een vast ip adres geven en een ander poortnummer want 80 is de poort voor http,geef hem bijvoorbeeld poort 81
je kan gewoon een vast ip adres geven aan een apparaat als je dhcp gebruikt

dan forward je poort 80 in de router naar het lokale ipadres wat je hem hebt gegeven

daarna kan controleren of het werkt door in je browser te tikken 83.87.100.212:81
 
Laatst bewerkt:
Nu staat de poort trouwens weer dicht, maar wat doe ik verkeerd.
Ik zet hem op http ( bij applications and gaming) en dan komt hij vanzelf met onderstaande, ik heb er alleen 104 bij gezet (de laatste van mijn camera)

80 80 TCP 192 . 168 . 1.104 en dan een vinkje.
Ik weet het niet meer.
 
Ik kap er mee, ik neem hem morgen mee naar mijn werk en ga kijken of het daar wel lukt.
Mijn router opend en sluit naar mijn idee willekeurig de poort, als ik een forwarding doe van 80 naar 81 gooit hij de poort dicht, verwijder ik de forwarding weer( zoal hij open stond) geeft hij toch de poort niet open.
Ik weet het gewoon even niet meer.
 
WRT610N3.jpg

external port: 81
internal port: 81
192 . 168 . 1.104
enabled :yes

zorg wel dat het ipadres en poortnummer ook in de camera setup staat anders gebeurd er niets
 
Hoi
Heb ik geprobeerd maar de poort blijft dicht.
Ik heb inderdaad het zelfde type als op jouw bijlage maar openen doet dat kreng niet.
Ik heb de camera ook op poort 81 gezet en het ip adres vast gezet op 192.168.104 maar ja eerst moet die prut poort natuurlijk open.
In ieder geval bedankt.
 
Opgelost

Hoi

Ik ben erachter.
Ik moest in de router eerst het ip adres er in zetten,ik heb de camera op dhcp gezet en niet laten toewijzen.
Vervolgens poort 80 open gezet en whalla hij doet het.
Nu moet ik hem gaan installeren op een e- tech moden dus ik hoop dat dit maar het zelfde is.
Bedankt voor de antwoorden en de zeer snelle hulp.

Gr Dirk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan