Beperking

Status
Niet open voor verdere reacties.

cboetens

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2012
Berichten
24
Hallo,
Ik hoop opnieuw dat ik op het juiste forum zit.. :) maar ik vroeg mij het volgende af:
Is het mogelijk om softwarematig een beperking op je boxen te zetten?
Ik heb namelijk een redelijk dure installatie staan thuis en ik wil absoluut niet hebben dat die kapot zou gaan.
Alvast bedankt op voorhand !
Groetjes,
Cédric B.
 
Hoe bedoel je een beperking? Dat hij niet het maximale erdoorheen ramt? Want als je dat doet en je setje vindt dat te veel, slaat de zekering door van dat ding, geef je er een duw tegen en hij werkt weer (>thermische zekering)
 
...

Hallo,
Wel het is nu net dat, dat ik niet zo graag zie gebeuren. Zou gewoon softwarematig een beperking willen zetten in windows.
Zodat ik bijvoorbeeld maar de helft van de capaciteit kan gebruiken. Vraag mij af of dit mogelijk is...
Groetjes,
Cédric B.
 
Kan je dan niet gewoon in Windows zelf het geluidsniveau op 50% zetten en dan alleen aan je versterker draaien (beter is andersom, dan hoeft 'ie minder versterken met minder vervorming tot gevolg)
 
Bij Linux kan dat ook, dus dat is bij Mac OSx dan ook geen probleem.
 
http://www.mediacollege.com/audio/processing/limiter

Een limiter zou een mooie aanvulling zijn op de verzameling audio componenten maar de toestellen zijn vrij duur en vaak enorm ingewikkeld. Wil je het ingangssignaal beperken, dan moet je dat bij de computer zelf al doen. Dat kan bijvoorbeeld met dit programma (hoop ik) dat een gratis plug-in is voor Winamp.

This plugin is based on the model of an analog audio compressor, and will simulate the operation of such equipment.This kind of sound processing is very useful for normalizing the level of the audio files. It can be configured as a simple automatic control of gain, which will serve to dynamically adjust the level of amplification or attenuation as appropriate.In addition to function as a dynamic audio compressor, can also be configured as a limiter, "cutting" the signal that is above a certain trigger level.

Iets anders, dat je dringender zou moeten doen, is de installatie beschermen tegen overspanning en blikseminslag. De audio zit met de computer verbonden en die weer met de telefoonkabel of de televisiekabel. Bliksem slaat vaak ergens in de straat in en ontlaad gedeeltelijk via de kabelnetten die daar liggen. Daardoor heb ik zelf wel eens van alles stuk gehad. Zelf heb ik een paar UPS stroom backup toestellen met accu's die de spanning snel af kunnen sluiten en dus helpen bij blikseminslag, deze beschermen ook de netwerk en of telefoon aansluiting. Ik heb ook kleinere insteek stekkers die telefoon of netwerk beveiligen. Op een bliksembescherming toestel kan je de stekker van de installatie ook aansluiten.
 
..

@andreazz: Dit doe momenteel dus, bij windows de geluidssterkte op de helft en aan de versterker ook op de helft. Maar ik heb telkens weer de neiging
om het geluid terug te verhogen. En ik ben bang dat dit een keertje gaat teveel zijn en mijn installatie kapot gaat zijn. Wat uiteraard jammer zou zijn...
@mcfreak: jep, is een windows computer
@Alfred2: bedankt voor de tip , heb ik nog niet gedaan maar zal ik nu zeker en vast wel doen als je eens nadenkt wat de gevolgen kunnen zijn.. :)

Maar wat ik me nog steeds afvraag is of er hier software voor bestaat net zoals
bv bij een iphone daar kan je de geluidssterkte ook limiteren mbv een paswoord
zoiets zou ideaal zijn voor mij.. :)
 
Windows Vista en Windows 7 hebben een aantal effecten die de geluidsbeleving versterken. Hieronder is Equalisatie Volume. Het geluid klinkt dan even hard omdat de pieken er wat uit zijn. Probeer het maar eens. Voor echt het zelfde volume is eerst meer informatie van de bron nodig dus er zijn programma's die dat goed doen wanneer je geluidbestanden voor het afspelen bewerken kan. Geluidsbeperking op draagbare spelers, is dat niet gewoon minder versterking en bas tonen?



Mijn vorige versterker had een verstelbare ring achter de volumeknop die de volumeknop in de gekozen stand even vast hield. Ik denk dat schade wel meevalt als het signaal meer of minder is.
 
..

@Alfred 2: bedankt voor de hulp! nu kan zelf ook de geluiden ietwat aanpassen naar mijn zin.
ik denkt dat er niet echt zo'n bepaald software programma bestaat waarin je echt in detail kan gaan leren hoe het zit
met het geluid van de pc. Maar met jouw methode kan ik al een heel eind.

Maar toch allen bedankt !
Hiermee kan ik alvast aan de slag !

Dankjewel !:cool::)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan