Film steamen via PS3 media server stottert

Status
Niet open voor verdere reacties.

Manuel8043

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2012
Berichten
26
Goedenavond,

Ik heb een vraagje:

Ik heb een film op mijn laptop staan. Deze stream ik draadloos naar mijn router en vanaf daar ga ik met een vaste kabel naar
mijn Sony Bravia televisie. Zover geen problemen. Maar wanneer de film begint, begint het beeld te haperen/stotteren. Bij rustig
beeld gaat het nog redelijk, maar bij veel actie in het beeld, begint alles te stotteren. Hoe kan ik dit beter krijgen?

Bij voorbaat dank voor de reacties,

Met vriendelijke groet,

Manuel
 
Waarschijnlijk komt dit door de (langzame?) draadloze-verbinding naar je router. Dit zal weg gaan als je (mocht je laptop / router het ondersteunen) Wireless N gebruikt (tot 300mbit/s, da's snel zat om een film te kunnen kijken), of de laptop aansluiten op je router via een kabeltje. (100mbit is nog altijd sneller dan 54mbit draadloos.)
 
Bedankt voor uw reactie, ik ga het snel uitproberen of het met kabel vanaf de laptop naar de router beter gaat. Ik neem aan dat het beter is om dan
de draadloze verbinding van de laptop uit te schakelen evenals alle andere programmas die een verbinding vragen?
 
Wat voor film probeer je te streamen? AVI, MKV Hou er rekening mee, dat het encoderen op je laptop gebeurt en het veel van een systeem kan vragen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan